ads

عدم منصفانه خواندن انتخابات ترکیه از سوی ناظران اروپایی

ناظران اروپایی از موجودیت فضای، خشونت و اعمال محدودیت بر آزادی بیان در جریان رقابت های انتخابات پارلمانی ترکیه انتقاد کردند. ایگناسیو سانچزامور، ريیس هیات ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا گفته است که رأی دهندگان امکان انتخاب میان گزینه های مختلف و واقعی سیاسی را داشته اند، اما نگرانی های جدی هم وجود داشته است.

نویسنده: The Killid Group
12 عقرب 1394
عدم منصفانه خواندن انتخابات ترکیه از سوی ناظران اروپایی

 

ناظران اروپایی از موجودیت فضای، خشونت و اعمال محدودیت بر آزادی بیان در جریان رقابت های انتخابات پارلمانی ترکیه انتقاد کردند.

ایگناسیو سانچزامور، ريیس هیات ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا گفته است که رأی دهندگان امکان انتخاب میان گزینه های مختلف و واقعی سیاسی را داشته اند، اما نگرانی های جدی هم وجود داشته است.

سخنگوی شورای اروپا هم گفته که انتخابات آزاد بوده، اما منصفانه نبوده است.

حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی ترکیه توانست با کسب ۳۱۷ کرسی از ۵۵۰ کرسی پارلمان در انتخابات دیروز پیروز شود و می تواند به تنهایی دولت تشکیل دهد.

حزب دموکراتیک خلق‌ها که مورد حمایت کرد ها است در انتخابات روز یکشنبه (۱۰ عقرب) هم با کسب بیش از ۱۰ در صد آرا به پارلمان راه یافته و بر اساس گزارش ها، ۵۹ کرسی را از آن خود کرده است.

گفتنیست که مردم ترکیه برای بار دوم طی پنج ماه گذشته روز یکشنبه (۱۰ عقرب) در انتخابات پارلمانی شرکت کردند؛ حزب عدالت و توسعه در انتخاباتی که پنج ماه پیش برگزار شد، نتوانست اکثریت کرسی ها را به دست آورد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA