ads

طرح تازه بین المللی برای حل بحران سوریه

روسیه و اتحادیه عرب برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه طرح جدیدی را ارایه کرده و در آن خواهان گفتگوی مستقیم حکومت بشار اسد و مخالفان مسلح آن شده اند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه در مسکو، پس از دیدار با مقام‌های ارشد اتحادیه عرب اعلام کرده است که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

نویسنده: The Killid Group
3 حوت 1391
طرح تازه بین المللی برای حل بحران سوریه

روسیه و اتحادیه عرب برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه طرح جدیدی را ارایه کرده و در آن خواهان گفتگوی مستقیم حکومت بشار اسد و مخالفان مسلح آن شده اند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه در مسکو، پس از دیدار با مقام‌های ارشد اتحادیه عرب اعلام کرده است که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

لاوروف در پی مذاکره با نبیل عربی، سرمنشی اتحادثه عرب به خبرنگاران گفته است، هیچ یک از طرفین نمی‌تواند به راه حل نظامی تکیه کند، چرا که گزینه نظامی راه به جایی نخواهد برد و نابودی متقابل مردم را در پی خواهد داشت.

آقای لاوروف و سرمنشی اتحادیه عرب گفته اند که اولویت آنها تشکیل یک دولت انتقالی در دمشق برای پایان دادن به درگیری‌ها است.

آنها همچنین تاکید کرده اند که هنوز برای مذاکرات احتمالی شرایطی در نظر گرفته نشده است.

طرح روسیه و اتحادیه عرب در بدو اعلام، تاکنون از سوی مخالفان و دولت سوریه با استقبال روبرو نشده است.

عبد الباسط سیدا‎، از مقام‌های ارشد ائتلاف ملی سوریه گفته است، باید اول بشار اسد از قدرت کنار برود و بعد ما می توانیم با کسانی که در کشتار مردم دست نداشته اند، گفتگو کنیم.

بحران داخلی در سوریه که از حدود سه سال به این سو جریان دارد، حد اقل باعث کشته شدن 70 هزار نفر شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA