ads

طالبان در مناطق ناامن محصول برق را جمع‌آوری می‌کنند

مسوولان شرکت برشنا در کابل، می‌گویند: طالبان در برخی مناطق نا امن کشور پول صرفیه برق را از نزد مشتریان این اداره جمع‌آوری می‌کنند

نویسنده: The Killid Group
26 اسد 1395
طالبان در مناطق ناامن محصول برق را جمع‌آوری می‌کنند

مسوولان شرکت برشنا در کابل، می‌گویند: طالبان در برخی مناطق نا امن کشور پول صرفیه برق را از نزد مشتریان این اداره جمع‌آوری می‌کنند.
قدرت الله دلاوری، رییس شرکت برشنا، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: هر چند این مناطق محدود است؛ اما برای آنان خبر نگران‌کننده است و این موضوع را با حکومت نیز شریک ساخته اند.
به گفتۀ دلاوری، مخالفان مسلح دولت، خود بِل‌های تأدیه صرفیه برق ساخته و چاپ کرده اند و در ساحات تحت نفوذ شان مردم را وادار می‌سازند که محصول برق را برای آنان بپردازند.
با این حال، رییس شرکت برشنا، می‌گوید: “با نصب سومین توربین بند برق کجکی، ۱۸.۵ میگاوات برق نیز تولید می‌گردد که به صورت مجموعی ظرفیت تولید این بند در ولایت هلمند، به ۵۱.۵ میگاوات، می‌رسد.”
هم‌زمان با این، جیرما کریو، رییس پروژه‌های زیربنایی ادارۀ انکشافی ایالات متحدۀ امریکا، می‌گوید: آنان از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون در بخش برق افغانستان، هشت صد ملیون دالر کمک کرده‌اند و هزینۀ ساخت سومین توربین بند برق کجکی را نیز، این اداره می‌پردازد.
این در حالیست که در حال حاضر، در سراسر کشور حدود سی درصد شهروندان کشور به انرژی برق دسترسی دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA