ads

صلاح‌الدین ربانی به ایران می‌رود

قرار است امروز صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان، به ایران سفر کند.
براساس اطلاعات ارایه شده از سوی وزارت خارجه در کابل، ربانی در جریان این سفر اش با مقام‌های ارشد دولتی ایران از جمله با جواد ظریف، وزیر خارجه این کشور در تهران دیدار و گفتگو خواهد کرد

نویسنده: zekria
7 سنبله 1395
صلاح‌الدین ربانی به ایران می‌رود

قرار است امروز صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان، به ایران سفر کند.
براساس اطلاعات ارایه شده از سوی وزارت خارجه در کابل، ربانی در جریان این سفر اش با مقام‌های ارشد دولتی ایران از جمله با جواد ظریف، وزیر خارجه این کشور در تهران دیدار و گفتگو خواهد کرد.
مبارزه مشترک علیه تروریزم، قاچاق مواد مخدر، تامین امنیت سرحدات، جلب همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی ایران به افغانستان و استحکام هر چه بیشتر روابط میان کابل و تهران، از موضوعاتی خواهد بود که مقام‌های افغانستان و ایران در مورد آن به بحث و رایزنی بیشتر خواهند پرداخت.
این در حالیست که پنجمین نشست کمسیون مشترک اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و ایران در اواخر ماه اسد سال روان، به رياست اكليل حكيمى، وزير ماليه و عبدالرحمن فضلى، وزير امور داخله ايران در شهر تهران برگزار شد.
در این نشست، در مورد همکاری اقتصادی و تجارتی در بخش‌های تقویت و گسترش روابط گمرکی میان دو کشور، ترانزیت و تسهیلات تجارتی، انرژی، تقویت و گسترش روابط تعلیمی و تحصیلی، خط آهن و سایر موضوعات مورد علاقه، بحث و گفتگو صورت گرفت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA