ads

شهرزاد اکبر به عنوان رئیس کمیسون مستقل حقوق بشر گماشته شد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور عصر روز گذشته (چهارشنبه، 26 سرطان) با صدور فرمانی شهرزاد اکبر را به جای سیماثمر به عنوان رئیس کمیسون مستقل حقوق بشر تعیین نمود.

نویسنده: Abdul Malik Atash
27 سرطان 1398
شهرزاد اکبر به عنوان رئیس کمیسون مستقل حقوق بشر گماشته شد
hahahahahah

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور عصر روز گذشته (چهارشنبه، 26 سرطان) با صدور فرمانی شهرزاد اکبر را به جای سیماثمر به عنوان رئیس کمیسون مستقل حقوق بشر افغانستان تعیین نمود.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ی گفته است که رئیس و 8 تن اعضای جدید کمیسون مستقل حقوق بشر افغانستان از سوی ریاست جمهوری تعین گردیدند.

شهرزاد اکبر فارغ التحصیل رشته مطالعات توسعه از پوهنتون آکسفورد لندن می باشد، وی قبل از این در نهادهای جامعه مدنی از جمله به عنوان رئیس دفتر بنیاد جامعه باز در کابل، رئیس “سازمان ۱۴۰۰ افغانستان” و به عنوان مشاور رییس جمهوری نیز کار کرده است.

بانو اکبر، اخیرا به عنوان یکی از معاونان شورای امنیت ملی ایفای وظیفه می نمود.

از سوی هم به نقل از منابع، سیما ثمر رئیس پیشین کمیسون مستقل حقوق بشر که مدت 17 سال این سمت را به عهده داشت به عنوان نماینده خاص ریاست جمهوری و وزیر دولت در امور حقوق بشر و بین المللی تعیین شده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در سال 2001 بر اساس موافقت نامه بن تاسیس شد و در سال ۲۰۰۴ درج قانون اساسی شد و به منظور نظارت بر رعایت حقوق بشر در افغانستان و بهبود و حمایت از آن مبنای قانونی یافت.

این کمیسیون دارای ۹ عضو است که همه اعضای آن از سوی رئیس جمهوری انتخاب می‌شوند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA