ads

شبکه های مخابراتی در هرات 12 ساعت فعالیت دارند

آنتن‌های شبکه‌های خصوصی مخابراتی 12 ساعت در تمامی ولسوالی‌های هرات غیر فعال می‌باشند. عاشق‌الله علی‌زایی؛ رییس اداره مخابرات هرات در مصاحبه به کلید می‌گوید که تهدیدات امنیتی از سوی مخالفان مسلح دولت سبب شده است که شبکه‌های خصوصی مخابراتی از طرف شب آنتن‌های شان را غیر فعال نمایند. به گفته آقای علیزایی مخالفان مسلح دولت […]

نویسنده: Abdul Malik Atash
8 جوزا 1398
شبکه های مخابراتی در هرات 12 ساعت فعالیت دارند

آنتن‌های شبکه‌های خصوصی مخابراتی 12 ساعت در تمامی ولسوالی‌های هرات غیر فعال می‌باشند.

عاشق‌الله علی‌زایی؛ رییس اداره مخابرات هرات در مصاحبه به کلید می‌گوید که تهدیدات امنیتی از سوی مخالفان مسلح دولت سبب شده است که شبکه‌های خصوصی مخابراتی از طرف شب آنتن‌های شان را غیر فعال نمایند.

به گفته آقای علیزایی مخالفان مسلح دولت در برخی از مناطقی که نفوذ دارند، شبکه‌های مخابراتی را تهدید می کنند تا آنتن‌های مخابراتی مناطق خارج از نفوذ آنان را نیز غیر فعال سازند.

رییس اداره مخابراتی هرات اظهار می‌دارد که با وجود تشدید تهدیدات امنیتی، این اداره به خاطر برطرف شدن مشکلات مردم تلاش دارد که آنتن های شرکت سلام در تمامی ولسوالی‌های این ولایت فعال باشد.

در همین‌حال عبدالرزاق صمدی، مدیر عمومی نیروهای محافظت عامه در زون غرب کشور  در مورد غیر فعال شدن آنتن‌های مخابراتی در سطح ولسوالی‌های هرات ابراز نظر نمی کنند؛ اما می گوید که تمامی سایت‌های شبکه‌های خصوصی مخابراتی زیر کنترول نیروهای محافظت عامه نیست و برخی از شرکت‌های خصوصی مخابراتی برای تامین امنیت سایت‌های شان محاظ شخصی استخدام کرده‌اند.

وی هم چنان تاکید دارد، سایت‌های که تامین امنیت شان تحت کنترول نیروهای محافظت عامه می باشد؛ ظرف دو سال اخیر، از این ساحات کدام تهدید امنیتی علیه فعالیت شبکه‎‌های مخابراتی گزارش داده نشده است.

آقای صمدی از شرکت‌های خصوصی مخابراتی می‌خواهد که مسوولیت تأمین امنیت سایت‎ها و آنتن‎های مخابراتی شان را در تمام مناطق هرات به نیروهای محافظت عامه بسپارند.

با این‌حال برخی از اعضای شورای ولایتی و شهروندان هرات از تهدیدات امنیتی علیه شبکه‌های خصوصی مخابراتی اظهار نگرانی می‌کنند.

محمد مهدی حدید یکی از اعضای شورای ولایتی هرات به این باور است که دولت قادر به تامین امنیت شبکه‌های خصوصی مخابراتی نیست و صاحبان این شرکت‌ها هم به خاطر حفظ منافع اقتصادی شان آنتن‌های مخابراتی را در سطح ولسوالی‌ها غیر فعال می‌سازند.

آقای حدید می‌گوید که با تامین امنیت دایمی، شرکت‌های مخابراتی می‌توانند در تمامی ساحات ولسوالی‌های این ولایت خدمات شان را به صورت 24 ساعته انجام دهند.

سال قبل مسوولان اداره مخابرات هرات بیان داشته‌اند که در شش ولسوالی آنتن‌های شبکه‌های خصوصی مخابراتی هنگام شب غیرفعال می شدند؛ اما اکنون بنا به تشدید تهدیدات امنیتی باشنده های 19 ولسوالی هرات با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

آنان از مسوولان مخابرات می‌خواهند که به منظور خدمات 24 ساعت شرکت های خصوصی مخابراتی اقدامات جدی را عملی نمایند.

حریق آنتن، قتل و ربودن کارمندان شرکت‎های مخابراتی از جمله تهدیداتی‌اند که طی چند سال اخیر از سوی مخالفین مسلح دولت علیه شبکه‌های خصوصی مخابراتی و دولتی صورت گرفته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA