ads

سیگار تلاش‎های امریکا برای برقراری ثبات در افغانستان را ناکام خوانده است

اداره سرمفتش ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار در گزارشی اعلام کرد که تلاش‎های یک‎ونیم دهه گذشته واشنگتن برای برقراری ثبات در مناطق ناامن و درگیر جنگ افغانستان عمدتاً ناکام بوده است.

نویسنده: ISMAT MAYAR
4 جوزا 1397
سیگار تلاش‎های امریکا برای برقراری ثبات در افغانستان را ناکام خوانده است

اداره سرمفتش ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار در گزارشی اعلام کرد که تلاش‎های هفده ساله واشنگتن برای برقراری ثبات در مناطق ناامن و درگیر جنگ افغانستان عمدتاً ناکام بوده است.
به گزارش سیگار، ادارات دولتی امریکا در بین سال‎های 2001 تا 2017 زیر فشار شدیدی برای تأمین ثبات در ولسوالی‎های ناامن افغانستان قرار داشتند.
این ادارات به گفته سیگار، برای رسیدن به این هدف، پول‎های هنگفتی را با سرعت زیاد مصرف کردند ؛ در حالی که افغانستان ظرفیت جذب این مقدار پول را نداشت.
سیگار استدلال کرده است که این اقدام امریکا به جای تأثیر مثبت روی ثبات در مناطق ناامن، تنها باعث انتفاع شمار اندک از نخبگان سیاسی و قومی در این کشور شده است.
این اداره پیشنهاد کرده است که برای تأمین ثبات در افغانستان، وزارت خارجه امریکا باید استراتیژی آوردن ثبات را طرح و اداره توسعه بین‎المللی امریکا آن را تطبیق‎ کند.
براساس پیشنهاد سیگار، وزارت دفاع امریکا تنها نقش حمایتی از تلاش‎های وزارت خارجه و اداره توسعه بین‎المللی این کشور را به عهده داشته باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA