ads

سیستم” تقاعد” عصری می‌شود

بانک جهانی به منظور ایجاد سهولت‌های ویژه در سیستم تقاعد و تامین مصونیت اجتماعی، 12.5 میلیون دالر را به حکومت افغانستان کمک می‌کند. با اجرایی شدن این طرح، بازنشستگان می توانند بدون مراجعه اداره‌های مربوطه و گاغذ بازی، از طریق کارت‌های بانکی مقرری شان را دریافت‌کنند.

نویسنده: The Killid Group
2 اسد 1392
سیستم” تقاعد” عصری می‌شود

بانک جهانی به منظور ایجاد سهولت‌های ویژه در سیستم تقاعد و تامین مصونیت اجتماعی، 12.5 میلیون دالر را به حکومت افغانستان کمک می‌کند.

با اجرایی شدن این طرح، بازنشستگان می توانند بدون مراجعه اداره‌های مربوطه و گاغذ بازی، از طریق کارت‌های بانکی مقرری شان را دریافت کنند.

 

به گزارش خبر گزاری پژواک، سند اين همکارى‌ها را حضرت عمر زاخيلوال وزير ماليه کشور و رابرت سام رييس بانک جهانى در افغانستان، امضا کرده اند.

آمنه افضلى؛ وزير کار، امور اجتماعى، شهدا و معلولان گفته است که اين کمک‌هاى بانک جهانى، به دسترس آنها قرار مي‌گيرد.

 

افضلى افزود که قرار است پروژه پيشرفت و عصرى کردن سيستم تقاعد، با استفاده از اين کمک‌ها، در جون سال ٢٠١٦ ميلادى تکميل شود.

وى افزود که با تکمیل شدن اين پروژه، سهولت‌هاى زياد در سيستم بازنسشتگی به ميان خواهد آمد.

افضلى گفت: “اين مژده خوب براى مردم افغانستان، بويژه افراد ناتوان و بى‌بضاعت است.”

به گفته وى، کارهاى تجديد اين سيستم، با مساعدت ٧،٥ ميليون دالر امريکايى بانک جهانى، در سال ٢٠٠٩ آغاز شده که از اثر پيشرفت خوب، اين بانک بار ديگر به کمک هاى خود ادامه داد.

وى افزود که بازسازى تعمير رياست تقاعد، با کمک‌‌هاى قبلى اين بانک انجام شده، سيستم آن کمپيوترى گرديده، مقرره هاى کارى ساخته شده و همچنان کمک‌هاى نقدى با مردم ناتوان در ١٢ ولسوالى کشور زير نام محافظت اجتماعى، صورت گرفته است.

افضلى اطمينان داد که کمک هاى بانک جهانى را بطور درست مصرف خواهد کرد.

وى افزود که با اين کمک، سيستم بطور مکمل کمپيوترى مي‌شود و به بازنشستگان، کارت هاى بانکى توزيع خواهد شد تا به آسانى بتوانند پول خود را به دست آورند.

حضرت عمر زاخيلوال وزير ماليه گفت که اگر عصرى شدن سيستم تقاعد، از يکسو سهولت‌هايى را براى متقاعدان به ميان مى آورد، از سوى ديگر اين کار در جلوگيرى از فساد ادارى نيز موثر تمام مي‌شود.

رابرت سام؛ رييس بانک جهانى در افغانستان گفت که آنها با همکارى هاى خود با دولت افغانستان، در باره عصرى کردن سيستم ها و ايجاد مصوونيت اجتماعى، ادامه خواهند داد.

به گفته سام، فقر و آسيب پذيرى در سطح بالا در افغانستان وجود دارد و ٣٦ درصد مردم اين کشور، زیر خط فقر زندگى مي‌کنند.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA