ads

سفر بن سلمان به پاکستان؛ امضای 7 قرار داد به ارزش 20 ملیارد دالر

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز یکشنبه به اسلام آباد سفر نمود و مورد استقبال مقام های دولتی آن کشور قرار گرفت.

نویسنده: Abdul Malik Atash
29 دلو 1397
سفر بن سلمان به پاکستان؛ امضای 7 قرار داد به ارزش 20 ملیارد دالر

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز یکشنبه به اسلام آباد سفر نمود و مورد استقبال مقام های دولتی آن کشور قرار گرفت.
طیاره حامل محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی توسط 6 جنگنده پاکستانی همراهی می شد و هم چنان عمران خان صدراعظم پاکستان نیز برای استقبال وی به میدان هوایی حضور یافت و تا کاخ صدارت رانندگی موتر بن سلمان را خود به عهده گرفت.
دولت پاکستان دوشنبه را در شهرهای اسلام آباد و راولپندی تعطیل عمومی اعلام کرد.
براساس گزارش رسانه های سعودی، در نخستین سفر بن سلمان در مقام ولیعهدی به پاکستان هفت قرارداد و تفاهم نامه میان دو طرف امضا شد که بیشتر قراردادها در بخش تیل، گاز و معادن بود.
خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داده است که احداث تصفیه خانه آرامکو عربستان در بندر جوادر واقع در جنوب غرب پاکستان به ارزش 10 میلیارد دالر یکی از قراردادهایی بود که میان طرف سعودی و پاکستانی به امضا رسید.
امضای تفاهمنامه برای سرمایه گذاری عربستان در حوزه تصفیه و تولیدات پتروشیمی، قرارداد سرمایه گذاری صندوق توسعه عربستان با دولت پاکستان در حوزه تیل خام و بنزین، و هم چنان در بخش های انرژی های تجدیدپذیر، ذخایر معدنی، ورزش و سرمایه گذاری صندوق توسعه عربستان برای تولید برق در پاکستان از جمله قراردادهای دیگری بود که میان دو طرف به امضا رسید.
پیش از این نیز عربستان سعودی با حمایت از اسلام آباد و پرداخت قرض شش میلیارد دالری به این کشور کمک نموده بود تا پاکستان از وضعیت دشوار اقتصادی بیرون شود.
این در حالی است که چند روز قبل شماری از باشندگان این کشور راجع به سفر محمد بن سلمان به این کشور واکنش نشان داده و دست به اعتراض زده بودند، اعتراض کنندگان سیاست های عربستان سعودی را در قبال اوضاع یمن مورد نکوهش قرار دادند.
و هم چنان رسانه های هندی پیش تر در گزارشی اعلام کرده بود که سفر ولیعهد عربستان سعودی به اسلام آباد درحالی صورت می گیرد که دولت هند در پی حادثه کشمیر به شدت برای منزوی کردن پاکستان در سطح بین المللی تلاش می کند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA