ads

جنرال اسکات میلر با برخی مقامات امنیتی افغان به هرات سفر نموده است

همزمان با تشدید جنگ در ولایات حوزه غرب، جنرال اسکات میلر قوماندان نیروهای حمایت قاطع، مقام‌های ارشد وزارت‌های دفاع و داخله جهت بررسی اوضاع امنیتی این حوزه به ولایت هرات سفر کرده‌اند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
26 سرطان 1398
جنرال اسکات میلر با برخی مقامات امنیتی افغان به هرات سفر نموده است

همزمان با تشدید جنگ در ولایات حوزه غرب، جنرال اسکات میلر قوماندان نیروهای حمایت قاطع، مقام‌های ارشد وزارت‌های دفاع و داخله روز گذشته (سه شنبه، 26 سرطان) جهت بررسی اوضاع امنیتی این حوزه به ولایت هرات سفر کرده‌اند.

اسکات میلر قوماندان نیروهای حمایت قاطع در جریان این سفر از ادامه حمایت نیروهای خارجی جهت تقویت نیروهای امنیتی افغان در میادین جنگ اطمینان داده و از توانایی نیروهای امنیتی افغان و هماهنگی میان سربازان اردوی ملی و پولیس اظهار خوشبینی می‌کند.

وی تصریح می‌کند که نیروهای خارجی در بخش های آموزش، مشوره دهی و همچنان شناسایی خلاهای امنیتی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را حمایت می نمایند.

در حالیکه آتش جنگ در ولایت‌های حوزه غرب به خصوص غور، فراه و بادغیس بیشتر از قبل شعله‌ور شده است؛ اما یاسین ضیا معاون اول وزارت دفاع ملی تشدید جنگ را نوعی تبلیغ دانسته و می افزاید :”هم اکنون نیروهای امنیتی و دفاعی اوضاع امنیتی تمامی ساحات حوزه غرب را در کنترول دارند.”

در عین حال عبدالقیوم رحیمی والی هرات که از یک هفته به اینسو جهت پاکسازی ولسوالی های نا امن عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی را در ولسوالی‌های اوبه، چشت و پشتون زرغون رهبری می کرد گفت که در این عملیات به مخالفین مسلح دولت تلفات سنگینی وارد شده است؛ اما او رقم این تلفات را مشخص نکرد.

والی هرات همچنان جهت بهبود اوضاع امنیت این ولایت از عملی شدن سه پلان علمیات تصفیوی دیگر نیز خبر داد.

با این همه کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات اوضاع امنیتی را نگران کننده دانسته و جهت بهتر شدن وضعیت امنیت از مسئولان می‌خواهد که پلان امنیتی دایمی را روی دست بگیرند.

این در حالیست که اخیرا در ولایت های فراه، غور، بادغیس و برخی از ولسوالی های هرات نفوذ گروه طالبان بیشتر شده و جنگ نیز شدت یافته است که در تازه ترین مورد در نتیجه درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان، 30 تن نیروی کماندو در ولسوالی آبکمری بادغیس از سوی گروه طالبان کشته و حدود 4 تن دیگر اسیر شده اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA