ads

سربیا، سه قاچاق‌بر و 64 مهاجر افغان را بازداشت کردند

وزارت دفاع سربیا، اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور سه قاچاق‌بر و 64 مهاجر افغان را بازداشت کردند.
در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت دفاع سربیا پخش شد، آمده است که، در میان 64 مهاجر افغان، یک زن حامله و یک کودک چهار ساله نیز شامل می‌باشد

نویسنده: zekria
10 سنبله 1395
سربیا، سه قاچاق‌بر و 64 مهاجر افغان را بازداشت کردند

وزارت دفاع سربیا، اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور سه قاچاق‌بر و 64 مهاجر افغان را بازداشت کردند.
در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت دفاع سربیا پخش شد، آمده است که، در میان 64 مهاجر افغان، یک زن حامله و یک کودک چهار ساله نیز شامل می‌باشد.
به گفته‌ای این وزارت، سه قاچاق‌بر که دیروز تلاش داشتند مهاجران را به واسطه موترها انتقال دهند، در نزدیکی مرز بلغاریا در نتیجه یک گزمه مشترک پولیس و اردو بازداشت شدند.
در خبرنامه هم‌چنان آمده است که، 34 مهاجر در یک موتر سوار بودند و قاچاق‌بران تلاش می‌کردند تا 30 مهاجر دیگر به وسیله دو عراده موتر به گونه جداگانه انتقال دهند.
در حال حاضر سربیا، بلغاریا و مقدونیه، گروه‎های گزمه را برای کنترول مرز های ‎شان  به کار گماشته‌اند و با این گزمه‌های مشترک می‌خواهند، جلو مهاجرانی را بگیرند که از راه‌های غیر قانونی در تلاش رسیدن به کشور های اروپایی اند.
این در حالیست که طی دو سال اخیر هزاران شهروند افغان بدلیل افزایش تهدیدات امنیتی، فقر اقتصادی و نبود فرصت‌های کاری، کشور را ترک و راهی کشور های اروپایی شدند که طی این مدت، ده‌ها مهاجر افغان در مسیر راه غرق دریاها شدند و یا هم به گونه وحشیانه از سوی قاچاق‌بران به قتل رسیدند.
آمار ارایه شده از سوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، نشان می‌دهد که از يک سال گذشته به اینسو حدود دو صد هزار افغان از راه‌هاى قاچاقى به کشورهاى اروپايى مهاجر شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA