ads

سران حکومت روی عملی شدن برخی از مفاد توافق‌نامه سیاسی توافق کردند

رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان، در سومین دیدار خود که پس از چاشت دیروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، به عملی شدن برخی از مفاد توافق‌نامه سیاسی ایجاد این حکومت، توافق کردند

نویسنده: zekria
8 سنبله 1395
سران حکومت روی عملی شدن برخی از مفاد توافق‌نامه سیاسی توافق کردند

رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان، در سومین دیدار خود که پس از چاشت دیروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، به عملی شدن برخی از مفاد توافق‌نامه سیاسی ایجاد این حکومت، توافق کردند.
ریاست اجراییه، با بیان این مطلب می‌گوید: در این نشست رییس جمهور و ریيس اجراییه در باره اصلاح نظام انتخاباتی، توزیع تذکره برقی، تشکیل کمسیون تعدیل قانون اساسی و تعیین اعضای کمیته نظارت بر تطبیق توافق‌نامه سیاسی، به توافقاتی دست یافتند.
در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر رسانه‌های ریاست اجراییه به کلید فرستاده شد، آمده است که، توافقات بدست آمده در این نشست را در جریان هفته روان به گونه رسمی اعلام خواهند کرد.
این در حالیست که پیشتر عبدالله عبدالله، پس از دومین دیدار اش با رییس جمهور اشرف غنی، به حامیان سیاسی‌اش در کاح سپیدار گفته بود که، تطبیق توافق‌نامۀ سیاسی حکومت وحدت ملی، خط سرخ وی است و تنها تطبیق کامل این توافق‌نامه را می‌خواهد.
با این حال، اعضای شورای ملی، نهادهای جامعه مدنی، شهروندان عام کشور و حتی برخی از کشور های خارجی ادامه اختلافات میان رهبران دولت وحدت ملی را به سود مخالفان مسلح می‌دانند و هشدار می‌دهند که اگر این وضعیت ادامه یابد، مخالفان مسلح بیشتر تقویت  می‌گردد و در مقابل روحیه حکومت‌داری در افغانستان بیشتر از پیش تضعیف خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA