ads

سحر آرین خود را بی‎رقیب می‌داند

سحر آرین که خود را یکی از هنرمندان جدید و جوان افغان معرفی می‌کند، می‌گوید در موسیقی افغانستان هیچ کسی را رقیب خود نمی‌داند. سحر که سبک اپرا را در دنیای مهاجرت آموزش دیده است، اکنون می‌خواهد این سبک را در افغانستان ادامه دهد.  او آهنگی را به نام “سنگسار” خوانده و می‌گوید که مردم وی را برای ادامۀ کارش بسیار تشویق کرده‎‏اند. این آوازخوان سبک اپرا، پلان دارد در موسیقی افغانستان نقش پای برجسته‎ای از خود به جا بگذارد. آرین از همین رو سبک خودش را با دیگران کاملاً متفاوت پنداشته و می‌گوید: “چون سبک من اپرا است و هیچ کسی در افغانستان با این سبک آشنا نیست، من در افغانستان هیچ فردی را رقیب خود نمی‌دانم.”

نویسنده: The Killid Group
11 حمل 1395
سحر آرین خود را بی‎رقیب می‌داند

سحر آرین که خود را یکی از هنرمندان جدید و جوان افغان معرفی می‌کند، می‌گوید در موسیقی افغانستان هیچ کسی را رقیب خود نمی‌داند. سحر که سبک اپرا را در دنیای مهاجرت آموزش دیده است، اکنون می‌خواهد این سبک را در افغانستان ادامه دهد. 
او آهنگی را به نام “سنگسار” خوانده و می‌گوید که مردم وی را برای ادامۀ کارش بسیار تشویق کرده‎‏اند. این آوازخوان سبک اپرا، پلان دارد در موسیقی افغانستان نقش پای برجسته‎ای از خود به جا بگذارد. آرین از همین رو سبک خودش را با دیگران کاملاً متفاوت پنداشته و می‌گوید: “چون سبک من اپرا است و هیچ کسی در افغانستان با این سبک آشنا نیست، من در افغانستان هیچ فردی را رقیب خود نمی‌دانم.”
خانوادۀ سحر آرین در دوران کودکی وی به آذربایجان مهاجر می‌شوند و سحر از سن 15 سالگی در همان کشور بدون اینکه خانواده‎اش متوجه استعداد او در هنر موسیقی شوند، وارد دنیای هنر می‌گردد. به گفتۀ خود این آوازخوان، وی در آذربایجان وارد یک گروه هنری سنتی شد و آهنگ‌های هنری آذربایجانی زیادی خوانده است. سحر که به استعدادش باور دارد، می‌گوید: “ماه هیچ وقت پشت ابر نمی‌ماند، قبلاً کسی نمی‌فهمید که من آواز می‌خوانم، اما به مرور زمان من توانستم استعداد خود را نمایان کنم.”
زمانی که خانوادۀ سحر آرین از کار هنری او باخبر می‎شوند، به شدت با آوازخوانی این دختر جوان مخالفت می‎کنند. سحر اما با وجود مخالفت خانواده‎اش به کارهای هنری ادامه می‌دهد.
این آوازخوان می‎گوید که وی “لیلیت هوهانیسیان” هنرمند مشهور ارمنی را الگوی خود قرار داده و دوست دارد مانند او در دنیای هنر بدرخشد. اما وقتی سرنوشت سحر آرین با “لیلیت هوهانیسیان” مقایسه شود، دیده می‌شود که شرایط زندگی این دو خواننده کاملاً متفاوت می‌باشد.
سحر با علاقمندی خود به موسیقی رو آورده و خانواده‎اش به شدت با این کار وی مخالفت کرده است؛ در حالی که “لیلیت” در اوایل علاقمند طراحی لباس بود و با اصرار پدرش در دنیای موسیقی کشانیده شد. حال او یکی از معروف‌ترین خوانندگان موسیقی پاپ در ارمنستان می‌باشد که در کشورهای دیگر نیز بسیار طرفدار دارد. با این وجود، سحر می‌خواهد همانند “لیلیت هوهانیسیان” در دنیای هنر بدرخشد؛ هرچند او می‌گوید که خانواده‎اش به جای اینکه از وی حمایت کنند، او را تنها گذاشته است.
این آوازخوان جوان می‎گوید دردهای زیادی را متقبل شده است، به خوبی می‎تواند صدایی برای زنان افغان باشد: “به عنوان زنی که خود درد دیده و مشکلات فراوانی را برای رسیدن به اهدافش تحمل کرده است، می‌توانم درد یک زن افغان را خوب تبارز دهم.”
سحر آرین می‌گوید در افغانستان فضا برای هنرمندان زن باز نیست و به سادگی زنان هنرمند دچار مشکل می‌شوند، از این لحاظ او بیشتر تلاش دارد مشکلات زنان افغان را در آهنگ‌هایش انعکاس دهد.
سحر، فعالیت‌های هنری‌اش در افغانستان را به همراهی آرش بارز آغاز کرده و آهنگ‎های مشترکی را نیز با او یکجا اجرا کرده است. این دو آوازخوان جوان آهنگ‌های”اپرای افغانستان” و “با من بخوان” را یکجا اجرا کرده‎اند.
سحر دو آهنگ دیگر نیز دارد که در مورد وضعیت زنان افغان سروده شده است؛ یکی “آزادی زن” و دیگر “سنگسار” نام دارد. آهنگ جدید وی “پرواز کن” می‌باشد که او در حال حاضر روی آن کار می‌کند.
سحر که حمایت خانواده‌اش را از دست داده است می‌گوید که بسیار احساس تنهایی می‌کند و خیلی از دختران را هم می‌شناسد که مانند او تنها و بی‎پشتیبان می‌باشند. او به دختران دیگر نیز توصیه می‌کند که در مقابل مشکلات ایستادگی کرده و مبارزه کنند تا بتوانند به حقوق انسانی خود در جامعه نایل آیند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA