ads

سازمان ملل: 45 هزار جنگوی مخالف دولت در افغانستان حضور دارد

خبرگزاری اسوشتید پرس، به نقل از کارشناسان سازمان ملل، گزارش می‌دهد که، در حال حاضر 45 هزار جنگجوی داخلی و خارجی در افغانستان علیه نظامیان افغان و ناتو می‌جنگند و افراد مسلح وابسته به شبکه القاعده در افغانستان نقش حمایتی فعال‌تری را برای طالبان ایفا کرده‌اند.
در این گزارش گفته شده که، جایگاه داعش در افغانستان به طور چشم‌گیری ضعیف شده است.

نویسنده: zekria
15 عقرب 1395
سازمان ملل: 45 هزار جنگوی مخالف دولت در افغانستان حضور دارد

خبرگزاری اسوشتید پرس، به نقل از کارشناسان سازمان ملل، گزارش می‌دهد که، در حال حاضر 45 هزار جنگجوی داخلی و خارجی در افغانستان علیه نظامیان افغان و ناتو می‌جنگند و  افراد مسلح وابسته به شبکه القاعده در افغانستان نقش حمایتی فعال‌تری را برای طالبان ایفا کرده‌اند.
در این گزارش گفته شده که، جایگاه داعش در افغانستان به طور چشم‌گیری ضعیف شده است.
کارشناسان سازمان ملل با پخش گزارشی گفته اند که، براساس برآورد افغانستان و برخی کشور های دیگر، حدود 45 هزار جنگجوی مخالف دولت در افغانستان وجود دارد که 20 الی 25 درصد آنان را خارجی‌ها تشکیل می‌دهد.
این کارشناسان که بر تحریم‌ها علیه طالبان نظارت دارند، در این گزارش خطاب به شورای امنیت، گفته‌اند که، داعش قلمرو و نیروهای زیادی از دست داده است؛ اما یک چالش جدی محسوب می‌شود.
در گزارش این کارشناسان سازمان ملل آمده که، رقم جنگجویان داعش در شرق افغانستان از 3500 تن به 1600 تن کاهش یافته که 700 تن از آن‌ها خارجی استند.
در ادامه این گزارش گفته شده، با وجود تلاش‌های دولت وحدت ملی و جامعه بین‌الملل، گروه داعش کمپاین تبلیغاتی فعال خود در داخل افغانستان را با استفاده از یک ایستگاه رادیویی متحرک تاکنون حفظ کرده است.
به نقل از این گزارش، مقام‌های افغانستان و دیگر کشورها به این کارشناسان گفته‌اند که،  بخش اعظم درآمد طالبان از مواد مخدر، استخراج معادن، آدم‌ربایی و کمک‌های خارجی به دست می‌آید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA