ads

رییس جمهور غنی امروز به بامیان رفت

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، صبح امروز به ولایت بامیان سفر کرد و برخی از پروژه‌های انکشافی در این ولایت را نیز به بهره برداری سپرد

نویسنده: zekria
8 سنبله 1395
رییس جمهور غنی امروز به بامیان رفت

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، صبح امروز به ولایت بامیان سفر کرد و برخی از پروژه‌های انکشافی در این ولایت را نیز به بهره برداری سپرد.
در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری، به رسانه‌ها فرستاده شد، آمده است که،  رییس جمهور در جریان سفر اش به این ولایت، سرک میدان شهر- بامیان و میدان هوایی این ولایت را که به نام شهید وحدت ملی، استاد عبدالعلی مزاری، مسمی شده است، افتتاح کرد.
هم‌زمان با سفر رییس جمهور به ولایت بامیان، گزارش‌ها می‌رسانند که مرکز این ولایت حالت نظامی را به خود گرفته و برخی از خبرنگاران و فعالان مدنی نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.
نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان (نی)، با پخش خبرنامه‌ای نسبت به این وضعیت در ولایت بامیان به شدت اظهار نگرانی کرده و گفته که حدود 30 فعال مدنی و خبرنگار به دستور محمد طاهر زُهیر، والی ولایت بامیان، به دلیل جلوگيرى از اعتراض در زمان حضور رییس جمهور غنى، در این ولایت بازداشت شده‌اند.
نی، از نهادهای امنیتی می‌خواهد که باید به گونه فوری این افراد را رها کنند و در مقابل عاملان این بازداشت‌ها، پاسخگوی قانون شکنی‌های گسترده خود باشند.
کاخ ریاست جمهوری و مقام‌های محلی ولایت بامیان تاکنون در این مورد از خود واکنشی نشان نداده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA