ads

ربانی: منازعات افغانستان با احترام به حقوق مردم حل می شود

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه کشور می گوید که حل منازعات چندین ساله افغانستان نیازمند احترام، به حقوق مردم‌ می باشد و این حقوق از شرایط اساسی در مذاکرات صلح با طالبان است.

نویسنده: Abdul Malik Atash
19 ثور 1398
ربانی: منازعات افغانستان با احترام به حقوق مردم حل می شود

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه کشور می گوید که حل منازعات چندین ساله افغانستان نیازمند احترام، به حقوق مردم‌ می باشد و این حقوق از  شرایط اساسی در مذاکرات صلح با طالبان است.

صلاح الدین ربانی امروز (پنجشنبه) در دومین نشست گروه ‌کاری اختصاصی دولت افغانستان و اتحادیه اروپا پیرامون حقوق بشر، حکومت‌داری خوب و مهاجرت در کابل ابراز نمود که این نشست یک فرصت مناسب برای شناسایی موانع حقوق بشری از منظر ملی و بین المللی می باشد.

به گفته ربانی  فقر زدایی، توان‌مند سازی زنان در روستاها‌ از اولویت‌های برنامه عمل حکومت افغانستان است و قوانین حقوقی کشور برای گفتگوهای صلح پیشنهادات بهتر  دارد.

از سوی هم، رولاغنی  بانوی اول کشور می‌گوید که مردم افغانستان می‌دانند حافظ اصلی قانون اساسی حکومت است؛ اما گروه طالبان خواهان لغو ‌این قانون  استند.

بانوی اول کشور هم چنان افزود ” مردم افغانستان امیدوار است به صلح دست پیدا کنند؛ اما چگونه‌گی رسیدن به صلح هنوز یک نگرانی است. در گفتگوهای صلح باید قیمت و بهای صلح  معلوم شده و دستاوردها حفظ شود.”

از سوی هم پاولا پمپلونی معاون بخش آسیا پاسفیک اتحادیه اروپا، می‌گوید که در‌مورد گفتگوهای صلح افغانستان ایالات متحده امریکا  پیشنهادات و سفارشات خود را داشته است  که دستاوردها، و حقوق بشر از اولویت های آن است.

پمپلونی با تاکید بر پایان دادن به فرهنگ معافیت افزود:” امیدواری‌ها در برابرپروسه صلح در افغانستان ایجاد شده و در این نشست‌روی ابعاد رسیدن به صلح، حفاظت حقوق بشری ‌و قوانین بحث خواهد شد.”

دومین نشست گروه‌کاری اختصاصی دولت افغانستان و اتحادیه اروپا پیرامون حقوق بشر، حکومت‌داری خوب و مهاجرت به میزبانی حکومت افغانستان در کابل در حالی برگزار می‌شود که به تازه‌گی یک مقام‌ وزارت خارجه ایران گفته است در صورت ادامه تحریم های امریکا بر ایران، ممکن است مهاجران افغان از این کشور اخراج شوند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA