ads

رئیس جمهور غنی در آخرین فرصت از طالبان خواست که وارد مذاکرات صلح شوند

رئیس جمهور محمد اشرف غنی، به طالبان هشدار داد که اگر در آخرین فرصت هم حاضر به گفتگوهای صلح نشوند، به غضب متحدان افغانستان روبرو خواهند شد. رئیس جمهور غنی که امروز در نشست بین المللی پروسه کابل سخنرانی می کرد، گفت: به گروه طالبان اجازه خواهد داد تا دفتر نماینده‌گی خود را باز کنند؛ […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
16 جوزا 1396
رئیس جمهور غنی در آخرین فرصت از طالبان خواست که وارد مذاکرات صلح شوند

رئیس جمهور محمد اشرف غنی، به طالبان هشدار داد که اگر در آخرین فرصت هم حاضر به گفتگوهای صلح نشوند، به غضب متحدان افغانستان روبرو خواهند شد.
رئیس جمهور غنی که امروز در نشست بین المللی پروسه کابل سخنرانی می کرد، گفت: به گروه طالبان اجازه خواهد داد تا دفتر نماینده‌گی خود را باز کنند؛ اما این آخرین فرصت برای‌ این گروه می باشد.
به گفتۀ او، وقت طالبان تمام شده و سرانجام اگر این گروه اخرین فرصت را نپذیرد به غضب متحدان افغانستان مواجه خواهند شد.
رئیس جمهور غنی می گوید: آنان آماده صلح اند، ولی زیر فشار به صلح تن نخواهند داد که به قیمت حقوق مردم تمام شود و در صلح باید قانون اساسی، حق آموزش زنان و قطع رابطۀ مخالفان مسلح با گروه های تروریستی باید در نظر گرفته شود.
رئیس جمهور کشور همچنان در این نشست گفت که با پاکستان نیز صلح می‌خواهد؛ اما اسلام آباد باید موقف اش را روشن کند که از افغانستان چه می خواهد.
او، از جامعۀ جهانی خواست که باید بحث صلح را جدی بگیرند و نسبت به هر زمان دیگر با قوت بیشتر برای تامین صلح کار کنند.
گفتنیست که، نشست بین المللی پروسۀ کابل امروز با حضور نماینده‌گان بیش از 20 کشور و دو نهاد بین‌المللی در کابل آغاز گردید و قرار است در این نشست در مورد چگونگی تامین صلح و مبارزه با ترویزم بحث و گفتگو صورت گیرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA