ads

رئیس جمهور غنی خواستار توسعه همکاری‌ها‌ میان ایران و افغانستان شد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در گفت‌وگوی تیلفونی با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران خواستار توسعه همکاری های همه جانبه میان ایران و افغانستان شد.

نویسنده: abdali
3 قوس 1396
رئیس جمهور غنی خواستار توسعه همکاری‌ها‌ میان ایران و افغانستان شد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در گفت‌وگوی تیلفونی با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران خواستار توسعه همکاری های همه جانبه میان ایران و افغانستان شد.

آقای غنی با بیان این که ملت های افغانستان و ایران همواره در کنار یکدیگر بوده و یار و برادر هم هستند، افزوده است که افغانستان می خواهد مناسبات و همکاری های همه جانبه اش با ایران توسعه یابد.

همچنان، روحانی با تاکید بر لزوم مبارزه همه جانبه با تولید و قاچاق مواد مخدر در منطقه تصریح کرده است که ایران خواستار صلح، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان است و آن را در راستای توسعه امنیت خود و به نفع صلح و ثبات منطقه قلمداد می کند.

به گفته وی، توسعه همکاری ها و روابط تجاری و اقتصادی ایران و افغانستان حايز اهمیت است و بهره برداری از طرح های توسعه بندر چابهار و اتصال خط آهن افغانستان به ایران و سپس به دهلیز شمال ـ جنوب، تحول مثبتی را در روابط تجاری و اقتصادی کشورهای منطقه ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهور ایران در تماس تیلفونی با همتای افغان خود گفته است که ایران خواستار صلح، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان است و آن را در راستای توسعه امنیت خود و به نفع صلح و ثبات منطقه قلمداد می کند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ایران در خبرنامه یی گفته است که حسن روحانی در گفتگوی تیلفونی با محمد اشرف غنی، از دولت و مردم افغانستان به خاطر ابراز همدردی با مردم ایران در حادثه زلزله کرمانشاه قدردانی کرده است.

حسن روحانی گفته است: “این همدلی ها، همدردی ها و برادری ها همواره میان دو ملت برقرار بوده و ما باید همیشه در کنار هم باشیم.”

در زلزله ویرانگر هفته گذشته در ولایت کرمانشاه حدود ۴۵۰ تن کشته و بیش از هفت هزار تن زخمی شدند.

رئیس جمهور ایران در عین حال با اشاره به رویدادهای تروریستی در افغانستان افزوده است: “خوشبختانه دولت افغانستان مواضع هوشمندانه یی در راستای حفظ وحدت و خنثی کردن توطئه های که برای تفرقه افگنی در منطقه وجود دارد، اتخاذ کرده است.”

در مقابل رئیس جمهور غنی گفته است که حکومت افغانستان، تقویت وحدت افغان ها را از اصول اساسی خود می داند و هر گز اجازه نمی دهد دشمنان بین این ملت تفرقه افگنی کنند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA