ads

رئیس جمهور دیگر مصلحت گرایی نمی کند

رییس جمهور کرزی روز پنجشنبه در نشست فوق العاده سران سه قوه در شورای ملی گفت که سیاست مصلحت گرایی را کنار می گذارد و با قاطعیت با موارد فساد برخورد خواهد کرد.

نویسنده: The Killid Group
2 سرطان 1391
رئیس جمهور دیگر مصلحت گرایی نمی کند

رییس جمهور کرزی روز پنجشنبه در نشست فوق العاده سران سه قوه در شورای ملی گفت که سیاست مصلحت گرایی را کنار می گذارد و با قاطعیت با موارد فساد برخورد خواهد کرد.

وی در سخانش به اعضای سه قوه گفت: “در نظر گرفتن مسایل قومی، سمتی و نژادی در تقرر ماموران دولتی یکی از دلایل اصلی فساد در حکومت افغانستان به شمار می رود.”

آگاهان می گویند که فساد اداری از مشکلات اساسی در حکومت است و تقسیم قدرت و پست ها بر مبنای مصلحت های تنظیمی، سمتی و ملیتی از عوامل مهم گسترش فساد در ده سال گذشته خوانده شده است.

رییس جمهور کرزی گفت که در نظر گرفتن مسایل قومی، سمتی و نژادی در تقرر ماموران دولتی یکی از دلایل اصلی فساد در حکومت افغانستان به شمار می رود.

این در حالیست که اخیرا صندوق صلح و مجله سیاست خارجی گزارشی را منتشر کرد که براساس آن افغانستان در رتبه ششمین کشور ناکام دنیا قرار گرفته است.

در این گزارش گفته شده است که افغانستان از لحاظ حکومتداری در رتبه پایینی قرار دارد.

این گزارش همه سال نشر می شود و در آن به معیارهای حکومتداری، مشروعیت‌ دولت ها در میان مردم، امنیت و دسترسی مردم به خدمات عمومی می پردازد.

در همین حال، حامد کرزی در پارلمان کشور به موضوعاتی اشاره کرد که به گفته او حکومتش در ده سال  گذشته به آن دست یافته است و از دستاورد های مهم دولت به شمار می رود.

ایجاد نظم داخلی، حکومتداری خوب، ظهور مطبوعات و بهتر شدن تطبیق قانون از جمله موضوعاتیست که رییس جمهور کرزی به آن تاکید کرد.

کرزی گفت که دستاورد های حکومت در ده سال  گذشته اندک نیست اما او از اعضای قوای سه گانه خواست که برای بهبود حکومتداری و ریشه کن کردن فساد باهم مشوره کنند.

رییس جمهور کرزی با اشاره به گسترش فساد در کشور، از خارجی ها به خصوص امریکا خواست که برای جلوگیری از فساد اداری در افغانستان، قرارداد های کلان اقتصادی را به نزدیکان مقامات دولتی ندهند.

مبارزه جدی با فساد اداری از پیش شرط های اصلی جامعه جهانی در زمینه ادامه کمک های مالی به افغانستان به شمار می رود.

به دلیل فساد گسترده اداری، شماری از کشورهای جهان هشدار داده اند که در صورت عدم مبارزه جدی با فساد، کمک های خود به افغانستان را قطع خواهند کرد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA