ads

ده‌ها زنداني از زندان‌هاي هرات و ننگرهار آزاد شدند

مقام های محلی ولایات ننگرهار و هرات از رهایی ده‌ها زنداني به اثر فرمان رييس جمهور خبر داده‌اند.

نویسنده: The Killid Group
28 دلو 1394
ده‌ها زنداني از زندان‌هاي هرات و ننگرهار آزاد شدند

مقام‌های ولایات ننگرهار و هرات از رهایی ده‌ها زنداني به اثر فرمان رييس جمهور خبر داده‌اند. 
فرمان‌های عفو ریاست جمهوری به مناسبت عیدسعید فطر و عیدقربان جهت رهايي و يا كاستن از مدت حبس زندانيان صادر می‌گردد.
طبق خبرنامه دفتر والي ننگرهار، 24 زنداني از زندان مركزي اين ولايت آزاد شده‌اند. در همين حال سمنوال مجتبی، معاون امنیتی زندان مرکزی ننگرهار می‌گوید كه يك هزار و هفت صد و بيست و چهار تن (به شمول 22 زن) ديگر در زندان مرکزی این ولایت زنداني اند. 
به عين شكل، روز گذشته بر اساس همين فرامين رياست جمهوري، يك صد و سي تن در هرات نيز رها شده و از مدت حبس 20 تا 25 تن ديگر كاسته شده است.
جمشید سلجوقی، سارنوال محبس هرات در مصاحبه ای با کلید گفت: «در میان 130 زندانی، 17 تن آنان خانم‌های بودند که مرتکب جرایم اخلاقی شده بودند.» اين درحالي است كه برخی از اعضای شورای ولایتی هرات از عدم تطبیق به‌موقع این فرمان‌ها انتقاد می‌کنند.
آنان تاکید دارند که فساداداری و ترجيح روابط بر ضوابط باعث شده‌ تا در برخی موارد، افرادی با جرایم سنگین به جاي زندانياني مستحق آزاد شوند. گفته می‌شود شماری از قاچاقبران موادمخدر و عوامل ناامني نيز به دلیل وابستگی به افراد بانفوذ و صاحب‌قدرت شامل فرمان عفو شده اند.
توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات، مسوولان مرکزی را در این راستا به فساداداری متهم می‌کند. به گفته‌ي وي افرادی مشمول ليست آزادشدگان از مرکز کشور تعیین مي‌شوند.
در همين حال، برخی از باشندگان غرب کشور آزادی این زندانیان را بدون ضمانت نگران‌کننده مي‌خوانند. آنان مي‌گويند كه رهاشدگان ممكن است دوباره دست به تخطي بزنند.
بر اساس گزارش‌ اداره‌های عدلی و قضایی هرات طي سال جاري سه صد و 90 زندانی بر اساس فرمان رييس جمهور آزاد شده اند و حدود سه هزار ديگر در محبس اين ولايت به سر می‌برند. به گفته‌ي مسوولان عدلی و قضایی اين ولايت از میان محبوسین،  68 تن آنان محکوم به اعدام‌اند؛ رقمي كه قبلاً صد تن اعلام شده بود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA