ads

در سال گذشته دو هزار زن در پاکستان اختطاف شده اند

در جریان یک سال گذشته دو هزار زن در پاکستان اختطاف شده اند که از این میان هشتاد  درصدشان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

در جریان یک سال گذشته دو هزار زن در پاکستان اختطاف شده اند که از این میان هشتاد  درصدشان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.
روزنامه ی دان پاکستانی به نقل از  چودری سرور، موسس تحریک انصاف پنجاب گزارش می‌دهد که  این کشور در جریان سال 1015  میلادی، شاهد رویدادهای گسترده‌ا‌ی اختطاف، قتل، تجاوز و لت‌وکوب زنان بوده است. وی با ابراز نگرانی از وضعیت زنان در کشورش گفته است که حکومت پاکستان در رسيدگي به دوسیه های زنان ناکام بوده است. به گفته آقاي سرور، پاکستان از نگاه قضاياي تجاوز جنسي در میان کشورهای جهان، در جايگاه‌ دهم قرار دارد. این مقام  حزب تحریک انصاف پنجاب  اسنادي را در اختیار رسانه ها قرار داده است که نشان می‌دهند در جریان  سال گذشته میلادی  در ایالت پنجاب پاکستان 14 هزار و 800 و پنجاه  مورد اختطاف دختران و کودکان ثبت شده است. بنابر اين سنداز میان دو هزار زني اختطاف شده در یک سال گذشته، 80 درصد شان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته، 15  درصد  به قتل رسیده  اند. از سویي، در سال 2015 میلادی 9 صد و هشتاد دختر و پسر خورد سال  به شمول کودکان نوزاد نیز  اختطاف شده اند. فعالان حقوق بشر در پاکستان دلیل اصلی افزایش خشونت علیه زنان به خصوص اختطاف زنان و دختران را بی‌پروایی حکومت نسبت به  دوسیه های زنان و  عدم بازداشت  عاملان این رویداد ها می خوانند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA