ads

در جریان سه ماه 230 نفر به ظن قاچاق مسکرات و مواد مخدر گرفتار شده‎اند

پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله در جریان سه ماه اول امسال 230 نفر را به ظن دست داشتن در قاچاق مسکرات و مواد مخدر گرفتار کرده است.

نویسنده: asir
3 سرطان 1397
در جریان سه ماه 230 نفر به ظن قاچاق مسکرات و مواد مخدر گرفتار شده‎اند

پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله در جریان سه ماه اول امسال 230 نفر را به ظن دست داشتن در قاچاق مسکرات و مواد مخدر گرفتار کرده است.
مسوولان مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر، با اعلام این خبر می‎گویند که این 230 نفر در قالب 186 دوسیه به این مرکز معرفی شده‎اند.
براساس اعلام مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر، در میان این افراد، سیزده زن، دو تبعه خارجی و نه مامور خدمات عامه دولت نیز شامل اند.
خالد موحد، سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر، روز یک‎شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که به صورت مجموعی از نزد این افراد، بیش از 79 هزار و 390 کیلوگرام هیرویین، مورفین، تریاک، چرس، شیشه و مواد کیمیاوی جامد به دست پولیس افتاده است.
پولیس همچنان از نزد این قاچاقچیان بیش از 3 هزار و 357 لیتر مشروبات الکولی، 6 هزار و 159 قرص تابلیت روانگردان “کی” و 655 لیتر تیزاب به دست آورده است.
به گفته موحد، پولیس 60 عراده واسطه نقلیه، یک عراده موترسایکل، 293 سیت موبایل همراه و هشت میل سلاح این افراد را مصادره کرده است.
همچنان بیش از 237 هزار افغانی پول نقد و 5 هزار دالر امریکایی از نزد این افراد به دست پولیس افتاده است و پس از مصادره به بانک ملی تحویل شده است.
محاکم ابتدایی و استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر، در جریان سه ماه نخست امسال، 179 نفر به شمول یک زن را در پیوند به 136 قضیه جرایم قاچاق مسکرات و مواد مخدر از یک تا بیست سال زندان، محکوم به جزا کرده‎اند.
همزمان هشت تن از افراد مظنون به قاچاق مسکرات و مواد مخدر به شمول سه زن و یک افسر نظامی از محکمه ابتدایی و 24 نفر به شمول یازده تن از ماموران خدمات عامه دولت از محکمه استیناف این مرکز برائت حاصل کرده‎اند.
براساس اعلام مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر، در سه ماه پایانی سال گذشته، 218 نفر در قالب 177 دوسیه به ظن دست داشتن در قاچاق مسکرات و مواد مخدر به این نهاد معرفی شده بودند.
در میان آن‎ها هفت مامور خدمات عامه دولت، شش زن و دو تبعه ایرانی شامل بودند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA