ads

در بعضی از محلات فهرست نامزدان کامل نیست/ کارمندان کمیسیون در بعضی از محلات کارت شناسایی ندارند

خبرنگاران کلید از مراکز و محلات رای‎دهی در ولایت‎های کابل و خوست گزارش می‎دهند که در بعضی از محلات رای‎دهی فهرست نامزدان و رای‎دهنده‎‌ها کامل نیست و کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات نیز در بعضی از این محلات کارت شناسایی ندارند نیست.

نویسنده: asir
28 میزان 1397
در بعضی از محلات فهرست نامزدان کامل نیست/ کارمندان کمیسیون در بعضی از محلات کارت شناسایی ندارند

خبرنگاران کلید از مراکز و محلات رای‎دهی در ولایت‎های کابل و خوست گزارش می‎دهند که در بعضی از محلات رای‎دهی فهرست نامزدان و رای‎دهنده‎‌ها کامل نیست و کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات نیز در بعضی از این محلات کارت شناسایی ندارند.
براساس این گزارش‎ها، لیسه پامیر در ناحیه هفدهم شهر کابل از محلاتی است که فهرست نامزدان در این محل کامل نیست و این باعث سردرگمی رای‎دهنده‎ها شده است.
همچنان در منطقه رحمان مینه شهر کابل کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات کارت شناسایی ندارند و این در حالی است که داشتن کارت شناسایی برای تمامی کارمندان این کمیسیون در محلات رای‎دهی یک شرط عمده و مورد تأکید قانون انتخابات است.
از جانب دیگر، در یک مرکز رای‎دهی در ریاست امور زنان ولایت خوست، فهرست رای‎دهنده‎ها کامل نیست.
خبرنگار کلید از این مرکز رای‎دهی گزارش می‎دهد که در این مرکز 600 نفر ثبت‎نام شده‎اند، اما کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات، تنها فهرست نام‎های 71 نفر را با خود به این مرکز آورده‎اند.
همچنان یک مرکز رای‎دهی در مرکز پارک ببرک‎خان در شهر خوست، به دلیل حضور نیافتن کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات، باز نشده است.
خبرنگار کلید از ولسوالی بگرامی شهر کابل نیز گزارش می‎دهد که تا هنوز کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات به یک مرکز رای‎دهی در لیسه عالی ذکور شیوه‎کی در این ولسوالی بر سر کار شان حاضر نشده‎اند.
او گفت که مردم منتظر گشایش این مرکز برای رای‎دهی به نامزدان دلخواه شان هستند.
کمیسیون مستقل انتخابات پذیرفته است که در بعضی از مراکز و محلات رای‎دهی، کارمندان این کمیسیون در زمان معین بر سر کار شان حاضر نشده‎اند و یا به دلیل تهدیدات امنیتی وظایف شان را ترک کرده‎اند.
عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات، از بروز این مشکلات در روند رای‎دهی از مردم عذرخواهی کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA