ads

در آرزوی کمربند طلای مسابقات جهانی

از نظر مربیان تایلندی، ورزشکاران افغان در رشته “موی تای” خیلی سرسخت و مصمم اند. چندی پیش مسابقات “موی تای” آسیایی 2011 که  در جزیره کیش ایران برگذارشد.

نویسنده: The Killid Group
1 جوزا 1390
در آرزوی کمربند طلای مسابقات جهانی

از نظر مربیان تایلندی، ورزشکاران افغان در رشته “موی تای” خیلی سرسخت و مصمم اند.

چندی پیش مسابقات “موی تای” آسیایی 2011 که  در جزیره کیش ایران برگذارشد. تیم  یازده نفری موی تای افغانستان در این مسابقات شرکت نمود، کسب 4 مدال برونز و یک مدال طلا، ثمره این سفر ورزشی بود.

منصور ابراهیمی ورزشکار  صاحب نام و مطرح در رشته موی تای  در سطح ملی و بین المللی  یکی از ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات یاد شده بود که گفتنی های خود را از جریان این سفر ورزشی با  کلید شریک ساخته است.

نامبرده در ابتدا از چگونگی این سفر و دست آورد های تیم ملی “موی تای” افغانستان یاد کرد:” این مسابقات در جزیره کیش کشور ایران برگزار شده بود، 28  کشور آسیایی در بخش موی تای شرکت داشتند و از کشورهای انگلیس، کانادا و آسترالیا نیز ورزشکاران رشته موی تای حضور داشتند.”

به گفته وی، در این مسابقات کشور ایران مقام اول، تایلند دوم، قزاقستان سوم، ازبکستان چهارم و افغانستان  در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

منصور ابراهیمی، با  اشاره به توانمندی های کشور های شرکت کننده، مهارت آنان را برجسته تلقی نموده افزود: “ما  در این مسابقات کوشش زیاد کردیم و به دست آوردن مقام پنجم را در میان ورزشکاران جهان، موفقیت می دانیم.”

قرار اظهارات ابراهیمی، مسابقات از وزن پایین آغاز گردیده است. ورزشکار افغان در وزن اول به سبب حاضر نشدن حریف پاکستانی اش موفق به اخذ طلای مسابقات شده است، در وزن دوم با به زانو درآوردن حریف ایرانی و شکست در مقابل ورزشکار مالیزیایی با گرفتن مدال برونز قناعت کرده است، در وزن سوم نیز برونز، ولی در وزنهای چهارم، پنجم، ششم و هفتم دست آوردی نداشته است.

اولین بازی وی با حریف ایرانیش بود. او توضیح می دهد :” وی ( ایرانی) از جانب تماشاچیان کشورش به شدت تشویق و حمایت می‎شد، اما با یک حرکت تخنیکی با شکست و  آنهم به حالت ناک اوت،  میدان را ترک کرد.”

به نظر ابراهیمی از اینکه ایرانی ها وی را شناخته و مسابقات وی را در سابق دیده بودند، برایش ویزه ندادند. این ورزشکار از برخورد غیر منصفانه ای ایرانی ها سخت گله مند است. وی در این مورد گفت:” روز آخر خبر صدور ویزه ام را دریافت کردم.”

ابراهیمی در سطح جهان در ورزش موی تای مقام سوم و در سطح آسیا قهرمان این ورزش می باشد.

گفته می شود در  جریان مسابقه منصور ابراهیمی با ورزشکار ایرانی در میان تماشاچیان معاون رییس جمهور این کشور نیز حضور داشت. ابراهیمی تصریح کرد که بعد از ختم مسابقه رفتار ایرانی ها در مقابل ورزشکاران افغان چندان خوش آیند نبود.

مسابقه دوم منصور ابراهیمی با ورزشکار قزاقستانی برگزار گردید. وی افزود: ” باوجودی که حریف قزاقستانی در جریان مسابقه از من فرار می کرد و نقاط ضعفش به کلی نمایان بود از جانب داور ایرانی، پیروز میدان شناخته شد اما از اینکه اعتراض به داور در این مسابقات ممنوع بود، به داوری او قناعت کردیم هرچند که خیلی ناعادلانه بود.”

وی می گوید: “اگر امکانات مناسب مهیا گردد افغانها در رشته های مختلف ورزشی در مقابل حریفان خارجی بدون دست آورد به کشور باز نخواهند گشت.”

وی تصریح می کند:” جای بس خوشبختی است که در مقابل ورزشکاران 100 تا 200 کشور جهان موفق به گرفتن مدال و مقام می شویم؛ چنانچه تایلندی ها برایم گفتند، شما افغان ها خیلی سرسخت هستید.”

وی در قسمت برنامه های آیندهء خود عنوان می کند: “خوشبختانه من در مسابقات جهانی “کینگز کپ” (پادشاه مسابقات) انتخاب شده ام. این رقابت ها صرف در وزن های 71 و 78 کیلو گرام برگزار می گردد، البته تا به حال از کشور ما کسی در این مسابقات شرکت نکرده است.”

ابراهیمی از شرکت خود در مسابقات 2011 ازبکستان نیز نام برده می گوید:” قرار است این رقابت ها در ماه  سپتمبر سال جاری، برگزار شود.”

بزرگترین آرزوی ابراهیمی این است که روزی کمربند طلای ورزش موی تای را در مسابقات جهانی به دست آورد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA