ads

درخواست کمک مسکو از کابل برای یافتن سربازان روس

روسیه از مقام‌ها و مردم افغانستان خواسته تا در مورد بیش از 200 سرباز روس که در جریان حمله نیروهای شوروی سابق به افغانستان در دهه 80 میلادی ناپدید شدند، اطلاعات بدهند. به گزارش رادیو کلید کابل، مقامات روسی گفته اند که از زمان خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان در سال 1989 تا به حال از سرنوشت این سربازان هیچ اطلاعی در دست نیست.

نویسنده: The Killid Group
25 میزان 1391
درخواست کمک مسکو از کابل برای یافتن سربازان روس

روسیه از مقام‌ها و مردم افغانستان خواسته تا در مورد بیش از 200 سرباز روس که در جریان حمله نیروهای شوروی سابق به افغانستان در دهه 80 میلادی ناپدید شدند، اطلاعات بدهند.

به گزارش رادیو کلید کابل، مقامات روسی گفته اند که از زمان خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان در سال 1989 تا به حال از سرنوشت این سربازان هیچ اطلاعی در دست نیست.

اندره آوتیسیان، سفیر روسیه در افغانستان گفته است که دو کشور در حال تدوین توافقنامه‌ای هستند که تلاش‌ها برای یافتن این سربازان را تنظیم خواهد کرد.

او گفته که به دلیل چالش‌های امنیتی، دسترسی به مناطقی که گمان می‌رود شماری از این سربازان در آنجا دفن شده باشند، مشکل است.

یک نهاد دفاع از کهنه‌سربازان در روسیه اعلام کرده است که از سرنوشت 265 سرباز اردوي سرخ که بیش از دو دهه پیش به افغانستان رفته بودند، هیچ اطلاعی در دست نیست.

به اساس گزارش ها، گمان می‌رود که 30 تا 40 تن از این سربازان هنوز زنده باشند و شماری از آنها هنوز در افغانستان و پاکستان زندگی کنند.

گفتنيست كه در فاصله سال‌های 1979 تا 1989 اردوي شوروی نزديك به 15 هزار سرباز خود را در جنگ افغانستان از دست داد.

حدود 115 هزار سرباز اردوي سرخ برای یک دهه در افغانستان مستقر بودند و بالاخره در سال 1989 این کشور را ترک کردند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA