ads

درخواست درجه یک شدن ولایت غزنی

شماری از نمایندگان شورای ولایتی غزنی از مقامات کشور می خواهند تا این ولایت را در جمع  ولایات درجه اول کشور قرار دهند. به گزارش رادیو کلید غزنی، این نمایندگان می گویند، از آنجا که غزنی یک ولایت باستانی و تاریخی است

نویسنده: The Killid Group
19 ثور 1390
درخواست درجه یک شدن ولایت غزنی

شماری از نمایندگان شورای ولایتی غزنی از مقامات کشور می خواهند تا این ولایت را در جمع  ولایات درجه اول کشور قرار دهند.

به گزارش رادیو کلید غزنی، این نمایندگان می گویند، از آنجا که غزنی یک ولایت باستانی و تاریخی است و کشورهای اسلامی نیز این ولایت را به عنوان مرکز تمدن جهان اسلام در سال 2013 معرفی کرده، این ولایت باید شامل ولایت های درجه یک کشور گردد.

وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در نشست سال 2007 میلادی در طرابلس پایتخت کشور لبیا، شهر غزنی را به عنوان پایتخت تمدن و فرهنگ جهان اسلام در سال 2013 معرفی کردند.

امان اله کامرانی یکتن از نمایندگان شورای ولایتی غزنی می گوید:” ولایت غزنی نظر به داشتن سابقهء تاریخی و فرهنگی و داشتن 18 ولسوالی و همچنین نفوس زیاد، باید در جمع ولایت های درجه یک کشور شامل شود.”

صاحب شاه قاضی یکی دیگر از نمایندگان مردم غزنی در شورای ولایتی نیز می گوید:” دولت مرکزی تمام امکانات را برای ولایات در جه یک کشور اختصاص می دهد.”

وی همچنین می گوید، دولت مرکزی تا هنوز وعده هایی را که برای ولایت غزنی در رابطه به تطبیق پروژه ها و آماده ساختن این ولایت برای مرکزیت تمدن جهان اسلام در سال 2013 داده، عملی نکرده است.

قاضی با اشاره به اینکه وعده های دولت نسبت به غزنی، هنوز در مرحلهء شعار باقی مانده، تصریح می کند که باید غزنی در جمع ولایت های درجه یک کشور قرار گیرد.

ولایت غزنی دارای 23378 کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک ملیون نفوس می باشد.

این ولایت جنوب شرقی که در فاصلهء 145 کیلومتری پایتخت موقعیت دارد، از جملهء ولایات درجه دوم کشور به حساب می آید.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA