ads

درباميان اولين مسابقه دوش برگزار شد

اولین مسابقه بین المللی ورزش ماراتون«دوش» با اشتراک 160 ورزشکار دختر و پسر از 12 کشور جهان در ولایت بامیان برگزار شد. این مسابقه شامل دو بخش بود که در حدود 125 پسر و دختر 10 کیلومتر فاصله را و 35 ورزشکار دیگر 42 کیلومتر فاصله را باهم، رقابت نمودند.

نویسنده: The Killid Group
25 میزان 1394
درباميان اولين مسابقه دوش برگزار شد

اولین مسابقه بین المللی ورزش ماراتون«دوش» با اشتراک 160 ورزشکار دختر و پسر از 12 کشور جهان در ولایت بامیان برگزار شد.
این مسابقه شامل دو بخش بود که در حدود 125 پسر و دختر 10 کیلومتر فاصله را و 35 ورزشکار دیگر 42 کیلومتر فاصله را باهم، رقابت نمودند.در اولین مسابقه بین المللی ورزش ماراتون، ورزشکاران از 12 کشور جهان، مانند امریکا، انگلستان، کانادا، آلمان، فرانسه، افغانستان شرکت نموده بودند که  کیف مکینتاش از کشور انگلستان مقام اول را در مدت 02:55 دقیقه از آن خود نمود.
این مسابقه توسط شرکت توریستی راه ابریشم و باهمکاری اداره محلی ولایت بامیان از منطقه قرغنه تو الی مرکز بامیان برگزار شد. گل حسین بای زاده مسئوول شرکت توریستی راه ابریشم، هدف از راه اندازی این مسابقه را، رشد صعنت گردشگری و صحت وسلامتی انسان دانسته گفت:« بامیان برای برگزاری چنین مسابقات مساعد می باشد و ما کوشش می کنیم که ورزشکاران بامیانی را در مسابقات بین المللی که در دیگر کشور های جهان برگزار می شود، اشتراک نماید».
در این مسابقه کیف مکینتاش«Keith Makintish» از کشور انگلستان مقام اول را بین 35 ورشکار پسر کسب نموده است. او می گوید که اولین بار است به افغانستان سفر می نمایم و خیلی احساس خوشي دارم.
وی افزود:« من به دوش علاقه دارم و خیلی خوشحال هستم که در افغانستان آمدم و در این مسابقه شرکت نمودم،  این منطقه برای دوش خیلی مناسب می باشد و ورزشکاران بامن یک رقابت سالم داشتند».
این ورزشکار، 41 ساله می باشد و قبل از این نیز در مسابقات ورزش ماراتون در کشور های انگلستان، امریکا، فرانسه، ایتالیا، فنلند و افریقای جنوبی شرکت نموده بود.
مسابقه دوش دختران و پسرا که از جدا از مسابقه ورزش ماراتون برگزار شده بود، نذیره سیفی، از ولایت بامیان توانست مقام اول را بین ورزشکاران دیگر از آن خود نماید.
وی می گوید :« پیام من برای دختران دیگر ولایات کشور این است که ورزش کنند و برای صحت انسان فایده دارد».در همین حال، کبیر دادرس ريیس اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت بامیان می گوید که در این مسابقه از ولایات کابل، بلخ، پروان وبامیان اشتراک داشتند. وی گفت برگزای چنین مسابقات، باعث ترویج فرهنگ ورزش و دوری جوانان از اعتیاد به مواد مخدر می شود.
او گفت:« من باوردارم که با برگزاری همچو برنامه ها، بامیان را معرفی بکنند، توجه توریست ها راجلب بکنند و در فصول مختلف در ولایت بامیان برنامه های مختلفی را داشته باشيم تا باعث جلب و جذب گردشگری در این ولایت شود».
این در حالیست که مسابقه ملی بایسکل رانی بین 150 ورزشکار پسر و دختر از ولایات مختلف کشور، هفته گذشته در این ولایت برگزار شده بود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA