ads

خواست نامزدان برنده از حکومت مبنی بر افتتاح پارلمان

شماری از نامزدان برنده در انتخابات ولسی جرگه سال گذشته از حکومت میخواهند تا پارلمان جدید را پیش از برگزاری لویه جرگه‌ مشورتی صلح افتتاح کند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
28 حمل 1398

شماری از نامزدان برنده  در انتخابات ولسی جرگه سال گذشته از حکومت میخواهند تا پارلمان جدید را پیش از برگزاری لویه جرگه‌ مشورتی صلح افتتاح کند.

این نامزدان به روز سه شنبه در یک نشست خبری با صدور یک قطعنامه از حکومت و نهادهای ناظر بر انتخابات می خواهند تا با درنظرداشت وضعیت جاری کشور کمسیون مستقل انتخابات را در زمینه‌ اعلام نتایج نهایی انتخابات ولسی جرگه‌ ولایت‌های باقیمانده همکاری کنند.

دلاور فیضان  نامزد برنده از حوزه  کوچی ها در انتخابات ولسی جرگه می گوید به دلیل معامله های سیاسی نتایج ولایات باقی مانده از سوی کمیسون های انتخاباتی تا کنون اعلام نشده است.

از سوی هم  مقدوم عبدالله محمدی نامزد پیروز ولایت سمنگان در ولسی جرگه از حکومت می خواهد تا آرای مردم را به گروگان نگیرد و مطابق قانون هر چه زودتر پارلمان جدید را افتتاح کند.

در همین حال سلطان محمد الفت صالح نامزد پیروز از ولایت کابل در ولسی جرگه می گوید تاخیر بیشتر در اعلام نتایج نهایی انتخابات و لسی جرگه نظام مردم سالاری را در کشور زیر سوال می برد و برای انها قابل قبول نمی باشد.

خواستیم در این مورد دیدگاه کمیسون شکایات انتخابات را داشته باشیم اما با تلاش های فراوان موفق نشدیم.

این درحالیست که با گذشت حدود شش ماه از برگزاری انتخابات ولسی جرگه در 33 ولایت کشور کمسیون مستقل انتخابات نتایج نهایی 25 ولایت را اعلام کرده است .

از سوی هم دروازه های شورای ملی پس از رخصتی های زمستانی مسدود بوده و حکومت گفته است کار پارلمان ، با نماینده های جدید افتتاح خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA