ads

خروج 23 هزار سربازامريکايى در سال 2012

قرار است در جریان سال 2012 میلادی 23 هزار سرباز امریکایی از افغانستان خارج شود. کارستين جکوبسن سخنگوى آيساف، روز دوشنبه در یک نشست خبرى با اعلام این خبر گفت که کمپاين مبارزه عليه تروريزم، با بلند ترين ارقام نيروهاى آنها در سال 2001 به افغانستان آغازشد و  اکنون کاهش این نیروها آغاز شده است.

نویسنده: The Killid Group
13 جدی 1390
خروج 23 هزار سربازامريکايى در سال 2012

قرار است در جریان سال 2012 میلادی 23 هزار سرباز امریکایی از افغانستان خارج شود.

کارستين جکوبسن سخنگوى آيساف، روز دوشنبه در یک نشست خبرى با اعلام این خبر گفت که کمپاين مبارزه عليه تروريزم، با بلند ترين ارقام نيروهاى آنها در سال 2001 به افغانستان آغازشد و  اکنون کاهش این نیروها آغاز شده است.

وى گفت که  روند خروج ده  هزار عسکر امريکايى از افغانستان که قبلا اعلام شده بود، تکميل گرديده و قرار است در جريان سال 2012 میلادی 23 هزار سرباز امريکايى  از افغانستان خارج شوند.

هم اکنون 133 هزار سرباز بین المللی از 50 کشور جهان در افغانستان حضور دارند که حدود يکصد هزار از این  نيروها امريکايى می باشند.

سخنگوى آيساف گفت که کشورهاى ديگر نيز در نظر دارند تعداد عساکر شانرا در افغانستان کاهش بدهند و آيساف در جهتى که مي خواست به پيش برود، به پيش خواهد رفت .

وی همچنین گفت که کاهش نيروهاى خارجى، هماهنگ با رشد و گرفتن مسئوليت هاى امنيتى افغان صورت مي گيرد.

وی گفت که  کانادا که قبلا نقش محاربوى را در ولايت قندهار داشت، در وسط سال نقش خود را تغيير داد و درحال حاضر، نقش آموزشى را دراين ولايت  دارد.

روند خروج نيروهاى آيساف تا سال 2014 ميلادى، در افغانستان تکميل  و مئووليت هاى امنيتى به طور کامل به نيروهاى افغان سپرده خواهد شد.

بعد از آن سال، نقش جامعۀ بين المللى از همکاری نظامى، به بخش حمايوى  و کمکهاى اقتصادى تبديل خواهد شد.

گفتنى است  که در سال 2011 ميلادى، 566 سرباز آيساف به رهبرى ناتو در افغانستان کشته شده، حال آنکه تعداد تلفات اين نيروها در سال 2010 ميلادى، به 711 تن مي رسيد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA