ads

حکومت به خاطر تلفات افراد ملکی در کندز معذرت خواست

رییس جمهور غنی به خاطر وارد شدن تلفات به افراد ملکی در حمله هوایی نیروهای دولتی به منطقه‎ای در ولسوالی دشت ارچی کندز، از مردم این ولسوالی معذرت خواست.

نویسنده: asir
26 ثور 1397
حکومت به خاطر تلفات افراد ملکی در کندز معذرت خواست

رییس جمهور غنی به خاطر وارد شدن تلفات به افراد ملکی در حمله هوایی نیروهای دولتی به منطقه‎ای در ولسوالی دشت ارچی کندز، از مردم این ولسوالی معذرت خواست.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اعلام کرد که غنی پیش از چاشت امروز با شماری از بزرگان، عالمان دین و خانواده‎های افراد ملکی که قربانی این حمله شدند، دیدار کرده است.
بزرگان، عالمان دین و بازماندگان قربانیان در این دیدار گفته‎اند که آن‎ها حامیان صلح هستند و همواره حمله به افراد ملکی، اماکن مقدسه و تأسیسات عامه‎المنفعه را محکوم کرده‎اند.
آن‎ها ضمن توضیح چگونگی بمباران دارالعلوم هاشمیه در دشت ارچی، گفته‎اند که انتظار دارند حکومت با عاملان این حمله در چهارچوب قانون رفتار کند، تا از تکرار حملات مشابه به افراد ملکی و اطفال جلوگیری شود.
غنی گفته است که او به وزیر دفاع هنگام عیادت از کودکانی که در این حمله زخمی شده بودند، دستور داده است تا از حملات مشابه جلوگیری کند.
رییس جمهور افزوده است که حکومت به خاطر وقوع این رویداد معذرت می‎خواهد.
وی افزوده است که “فرق میان فتنه‎گران و حکومت قانونی در این است که حکومت قانونی از اشتباهاتی که در حق ملت صورت می‎گیرد، معذرت می‎خواهد.”
غنی تأکید کرده است که طریقه فتنه‎گران و خوارج با توجه به اساسات دین اسلام، قابل قبول نیست و باید صلح تأمین و نظام تقویت شود.
رییس جمهور به مسوولان مربوط دستور داده است تا به قربانیان ملکی این حمله رسیدگی کنند.
وی افزود که حکومت برعلاوه جبران خسارات وارد شده به دارالعلوم هاشمیه، منار یادبود نیز برای شهدای این حادثه اعمار می‌کند.
براساس گزارش یوناما، در حمله هوایی نیروهای دولتی به منطقه باجوور در ولسوالی دشت ارچی، 36 نفر به شمول 30 کودک کشته شده‎اند و 71 نفر دیگر به شمول 51 کودک زخم برداشته‎اند.
وزارت دفاع ملی اعلام کرد که آن‎ها در سیزدهم حمل در دشت ارچی یک گردهمایی گروه طالبان را هدف قرار داده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA