ads

حمله‎های خونین در کویته‎ی پاکستان

حملات خونین در جریان  چند روز اخیر جان  بیش از ده‎ها شهروند پاکستانی را گرفت، در تازه ترین خشونت‎ها، شب گذشته یک بمب گذار انتحاری با حمله به مسجدی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان دست کم 52 تن را کشت و بیش از 60 نفر را زخمی کرد.  

نویسنده: The Killid Group
10 سرطان 1392
حمله‎های خونین در کویته‎ی پاکستان

 

حملات خونین در جریان دو روز اخیر جان  بیش از ده‎ها شهروند پاکستانی را گرفت، در تازه ترین خشونت ها، شب گذشته یک بمب گذار انتحاری با حمله به مسجدی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان دست کم  52 تن را کشت و بیش از 60 نفر را زخمی کرد.

از آغاز سال روان، بخش‎های شهر کویته شاهد حملات خونبار بوده است.
بابل بلوچ  که عضو یک نهاد خیریه است به خبرگزاری بخدی گفته است که تمامی قربانیان غیرنظامیان هستند و در میان آنان جسد دو زن و دو کودک نیز به چشم می‎خورد.
این انفجار، حوالی ساعت 9 شب گذشته در منطقه “هزاره تاون” و در جاده موسوم به “کیرانی شهر کویته” و در نزدیکی یک مدرسه دینی رخ داده است.

به گفته بلوچ، زمانی‎که مردم از مدرسه دینی خارج می‎شدند و صدها تن دیگر مصروف خرید بودند، بمبگذار انتحاری مواد انفجاری حامل خود را منفجر کرد.

از شروع سال روان، بخش های شهر کویته شاهد حملات خونبار بوده است.

” صدای امریکا” نیز در گزارشی نوشت:  پرتاب بم دستی در مرکز ایالت بلوچستان مردم را سراسیمه کرد و شماری از باشندگان محل به مسجد پناه بردند
پولیس گفت پس از آن انفجار انتحاری در یک مسجد رخ داد. مقام‎های امنیتی از ورود حمله کننده به داخل مسجد جلوگیری کردند در غیر آن رقم تلفات بیشتر می‎شد.

پیشتر در چند رشته انفجارهای نیرومند، صدها تن کشته و نزدیک به یک هزار تن دیگر زخمی شده اند.

پس از این حملات، وزیر اعلای بلوچستان برکنار شد و کنترول بخش های شهر کویته در اختیار اردوی ملی این کشور قرار گرفت.

با این حال، مسوولیت حمله امروز در منطقه “هزاره تاون” را فرد یا گروهی به عهده نگرفته است اما پیش از این، لشکر جنگوی و گروه طالبان پاکستانی مسوولیت‎های این گونه حملات را به عهده گرفتند.
صبح امروز، در رویداد دیگر در شهر بندری کراچی،  17 تن کشته و دست کم 40 نفر زخمی شده اند.

این رشته حملات پس از انتخاب نواز شریف به نخست وزیری پاکستان رخ می‎دهد، کسی که در مبارزارت انتخاباتی خود گفته بو که برای تامین امنیت شهروندانی پاکستان با گروه طالبان این کشور گفت‎وگو خواهد کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA