ads

جان‌بس: کمک‌های خارجی به افغانستان مورد استفاده افراد محدودی قرار می‌گیرد

جان‌بس؛ سفیر ایالات متحده آمریکا که به روز یک‌شنبه در کنفرانس سالانه‌ی مبارزه با فساد اداری در کابل سخن می‌زد، گفت که فساد در ادارات حکومتی افغانستان سبب ضایع‌شدن میلیاردها دالر کمک‌های جامعه جهانی شده است

نویسنده: Abdul Malik Atash
24 قوس 1398
جان‌بس: کمک‌های خارجی به افغانستان مورد استفاده افراد محدودی قرار می‌گیرد

جان‌بس؛ سفیر ایالات متحده آمریکا که به روز یک‌شنبه در کنفرانس سالانه‌ی مبارزه با فساد اداری در کابل سخن می‌زد، گفت که فساد در ادارات حکومتی افغانستان سبب ضایع‌شدن میلیاردها دالر کمک‌های جامعه جهانی شده است: “در امر مبارزه با فساد اداری، از سوی افغان‌ها فعالیت‌های تعهدمندانه صورت نگرفته است”.
با این حال محمد اشرف غنی؛ رییس جمهوری افغانستان به مبارزه‌ی دوام‌‎دارعلیه فساد اداری تاکید کرده می‌گوید که برای مبارزه‌ی موثر و هدف‌مند علیه این پدیده نیاز به بستر مستحکم تقنینی است؛ زیرا به باور وی، در خلای قانون، حاکمیت قانون هرگز نهادیه نمی‌شود.
آقای غنی همچنان تشکیل ادارت موازی را در راستای مبارزه با فساد از چالش‌های اساسی عنوان می‌کند.
از سویی هم، آلیسون بلیک سفیر بریتانیا در افغانستان می‌گوید که موجودیت فساد اداری در دستگاه حکومت، مشروعیت حکومت را زیر سوال برده و باعث تسهیل اقتصاد غیرقانونی می‌شود.
به گفته‌ی خانم بلیک فساد اداری باعث شده است که شهروندان افغانستان از عرضه‌ی خدمات اساسی محروم شوند.
سفیر ایالات متحده امریکا در حالی از ضایع‌شدن کمک‌های جامعه جهانی در افغانستان انتقاد می‌کند که قبل از این حکومت افغانستان گفته است که بخش اعظم کمک‌های جامعه جهانی از جانب کشورهای کمک‌کننده به مصرف رسیده و نهادهای متذکره به حکومت افغانستان پاسخگو نیستند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA