ads

جان‌بس: قدم‌های زیادی تا نتیجه‌ی نهایی مانده است

سفیر امریکا در کابل، از کمیسیون مستقل انتخابات، به‌خاطر اعلام نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، سپاس‌گزاری کرده است.

سفیر امریکا در کابل، از کمیسیون مستقل انتخابات، به‌خاطر اعلام نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، سپاس‌گزاری کرده است.
جان‌بس، در صفحه‌ی تویترش نگاشته است: “نتیجه‌ای که اعلام گردید، ابتدایی بوده و هنوزهم قدم‌های زیادی تا اعلام نتیجه‌ی نهایی باقی مانده است.
از سویی هم، دفتر نماینده‌گی سازمان ملل متحد در افغانستان، ضمن استقبال از اعلام نتیجه‌ی ابتدایی، تأکید کرده است که کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی، وظیفه دارد تا هر شکایتی را که دریافت می‌کند، به‌طور شفاف و دقیق بررسی کند.
در همین حال، حوا علم نورستانی؛ رییس کمیسیون مستقل انتخابات، روز یک‌شنبه (۱ جدی)، در یک نشست خبری، نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نمود.

او گفت که محمداشرف غنی، رییس تکت انتخاباتی دولت‌ساز، توانسته است تا ۵۰٫۶۴ درصد آرا را نصیب شود. به همین ترتیب، عبدالله عبدالله با کسب ۳۹٫۵۲ درصد آرا در جایگاه دوم و گلبدین حکمتیار نیز با کسب ۳.۸۵ درصد آرا در رده‌ی سوم قرار دارد.
بانو نورستانی، تأکید کرد که نامزدان معترض، می‌توانند که تا سه روز آینده، اعتراض و شکایت خود را در کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی، به ثبت برسانند.
دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز تأکید می‌کند که نتیجه‌ی اعلام شده از طرف کمیسیون مستقل انتخابات، مملو از تقلب است و قطعآ قابل قبول نخواهد بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA