ads

ثبات و همگرایی؛ جمعیت، وحدت و جنبش تیم واحد شکل دادند

احزاب جمعیت اسلامی، جنبش ملی و وحدت اسلامی به رهبری محمد کریم خلیلی تیم انتخاباتی را بنام ثبات وهمگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله و معاونیت اول عنایت الله بابر فرهمند ومعاونیت دوم اسدالله سعادتی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1398 تشکیل دادند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
30 جدی 1397
ثبات و همگرایی؛ جمعیت، وحدت و جنبش تیم واحد شکل دادند

احزاب جمعیت اسلامی،وحدت اسلامی به رهبری محمد کریم خلیلی و جنبش ملی، تیم انتخاباتی را بنام ثبات وهمگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله و معاونیت اول عنایت الله بابر فرهمند ومعاونیت دوم اسدالله سعادتی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1398 تشکیل دادند.
صلاح الدین ربانی رییس حزب جمعیت اسلامی با اعلام حمایت از نامزدی داکتر عبدالله عبدالله گفت :” جمعیت تصمیم گرفت تا اینبار به جای حمایت از نامزدان بیرون حزب و یا از نامزدانی که از لحاظ خط فکری در تقابل با ما قرار داشتند از نامزد داخل حزب و داکتر عبدالله عبدالله حمایت کند، نامزدی که همواره با جمعیت اسلامی هم فکر بوده است.”
آقای ربانی هم چنان برتامین عدالت تاکید نموده و خاطر نشان ساخت که بدون تحقق و عدالت ثبات بوجود نمی آید و عدالت نیمه گمشده این جامعه است.
رییس جمعیت اسلامی از متمرکز بودن نظام حکومت یاد آوری نموده و وعده غیر متمرکز بودن نظام حکومتی را داد.
در عین حال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش ملی گفت که تیم ما تیم حرف نه؛ بلکه تیم عمل است.
آقای دوستم بر تامین امنیت تاکید نموده و آنرا از ضروریت های اولیه جامعه دانسته و افزود :” من انجنیر یا اقتصاد دان نیستم تا به شما وعده بندبرق را بدهم؛ اما وعده می دهم که امنیت را تامین می نمایم.”
معاون اول ریاست جمهوری هم چنان اعتراف نمود که نتوانسته وعده های دوره قبلی ریاست جمهوری را مبنی بر ایجاد وزارت جوانان پوره نماید.
جنرال عبدالرشید دوستم از ترکیبی بودن این تیم با همه اقوام یاد آوری نموده و گفت که در تیم ثبات و همگرایی پست ریاست اجراییه به جای خودش باقیست و مسوولیت آنرا حکمت خلیل کرزی به عهده خواهد داشت.
هم چنان محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی با وعده پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افزود :” در میان اقوام هزاره و نیز سایر اقوام این حرف سر زبان هاست که در هر تیمی که خلیلی حضور دارد، آن تیم برنده است”.
تیم ثبات و همگرایی در حالی شکل گرفت که از هفته ها قبل، چانه زنی ها میان احزاب مختلف در رابطه به تشکیل تیم های انتخاباتی واحد در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 1398 جریان داشت.

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA