ads

توسعه صنعت هوتل‎داری در بامیان

همزمان با گرم شدن بازار گردشگری در بامیان، صنعت هوتل‎داری نیز در این ولایت توسعه یافته است. احمدحسین احمدپور، سرپرست اداره اطلاعات و فرهنگ بامیان، می‎گوید که در سال‎های اخیر بیش از 20 ملیون دالر امریکایی در صنعت هوتل‎داری در این ولایت سرمایه‎گذاری شده است.

نویسنده: asir
2 حوت 1396
توسعه صنعت هوتل‎داری در بامیان

همزمان با گرم شدن بازار گردشگری در بامیان، صنعت هوتل‎داری نیز در این ولایت توسعه یافته است. احمدحسین احمدپور، سرپرست اداره اطلاعات و فرهنگ بامیان، می‎گوید که در سال‎های اخیر بیش از 20 ملیون دالر امریکایی در صنعت هوتل‎داری در این ولایت سرمایه‎گذاری شده است. احمدپور تصریح کرد که فعلاً ده هوتل سنتی و پنج هوتل مدرن که با مدرن‎ترین و بهترین وسایل و امکانات مجهز می‎باشند، در بامیان فعالیت دارند. او گفت که سرمایه‎گذاری روی صنعت هوتل‎داری در بامیان از یک‎طرف سبب توسعه صنعت گردشگری در این ولایت شده و از جانب دیگر رشد صنایع محلی و دستی بامیان را در پی داشته است.

بامیان از ولایت‎های امن در مرکز کشور است. در این ولایت، مناظر فراوان طبیعی، ساحات زیاد تاریخی و ده‎ها اثر باستانی موجود است. بند امیر، کوه بابا، دره هاجر، شهرهای ضحاک و غلغله و پیکره‎های بودا از زیباترین و جذاب‎ترین مناظر طبیعی، ساحات تاریخی و آثار باستانی در بامیان است. سالانه هزاران سیاح داخلی و خارجی برای تفریح و تماشای این مناظر، ساحات و آثار تاریخی به بامیان می‎آیند.

میان صنعت توریزم و صنعت هوتل‏داری رابطه مستقیم برقرار است. به هر میزانی که تردد گردشگران در یک مکان توریستی بیشتر باشد، در آن مکان شمار هوتل‎ها بیشتر و خدمات آن‎ها نیز بهتر است. به همین شکل، هر گاه در یک مکان توریستی، صنعت هوتل‎داری از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد، توجه گردشگران برای سفر به آن مکان نیز بیشتر جلب خواهد شد. به طور مثال، خانم کلی فرانکلین، یک توریست خارجی، می‎گوید که او از وضعیت هوتل‎ها در بامیان کاملاً راضی بوده و یکی از انگیزه‌هایش برای سفر به این ولایت، شرایط مساعد زندگی در بامیان است. او به کلید گفت: “ما از خدمات هوتل‎های بامیان راضی هستیم. امکانات و غذاهای این هوتل‎ها مناسب است. برای اقامت در این هوتل‎ها کاملاً احساس امنیت می‎کنیم.”

مشهورترین هوتل‎های بامیان، هوتل‎های پنج ستاره غلغله، چهارستاره شاهی، هایلند، نوربند قلعه و راه ابریشم است که نمونه‎های آن‎ها در سایر ولایت‎ها کم‎تر به چشم می‎خورد. در این هوتل‎ها ده‎ها نفر مصروف مهمان‎داری و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی اند. اصغر یوسفی، مدیر هوتل پنج ستاره غلغله، می‎گوید که آن‎ها چهار سال پیش این هوتل را با هزینه چهار ملیون دالر امریکایی اعمار کرده‎اند. او گفت که با گذشت زمان تعداد مهمانان داخلی و خارجی این هوتل افزایش یافته و سطح خدمات هوتل‎داری نیز در آن بهبود یافته است: “مهمان‎داری و هوتل‎داری تخصص ما است. ما بیشترین تلاش خود را به خرج می‎دهیم تا مهمانان از خدمات ما راضی باشند. به همین دلیل، در سال‎های اخیر، شمار مهمانان هوتل پنج ستاره غلغله بیشتر شده است.” در سال جاری خورشیدی، نزدیک به 400 هزار توریست داخلی و خارجی از مناظر زیبای طبیعی، ساحات تاریخی و پیکره‎های بودا در بامیان دیدن کرده‎اند. میزان عواید دولت از صنعت گردشگری در بامیان تا هنوز اعلام نشده است.

بامیان یکی از ولایت‎های شناخته شده افغانستان در سطح منطقه و جهان است. این ولایت در سال 2015 به عنوان اولین پایخت فرهنگی سازمان همکاری‎های کشورهای جنوب آسیا یا سارک معرفی شد. به دنبال آن، سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد، بامیان را به عنوان عضو شهرهای خلاق جهان معرفی کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA