ads

تلفات سنگین طالبان در عملیاتی در هرات

در جریان عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان در ولسوالیهای شمالی ولایت هرات 48 تن از مخالفین دولت کشته و زخمی شدند. به گزارش رادیو کلید هرات، این عملیات ده روز قبل از سوی سربازان اردو و پولیس ملی در ولسوالی های کشک کهنه و کشک رباط سنگی هرات راه اندازی شده که تا به حال ادامه دارد.

نویسنده: The Killid Group
8 حوت 1391
تلفات سنگین طالبان در عملیاتی در هرات

در جریان عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان در ولسوالیهای شمالی ولایت هرات 48 تن از مخالفین دولت کشته و زخمی شدند.

به گزارش رادیو کلید هرات، این عملیات ده روز قبل از سوی سربازان اردو و پولیس ملی در ولسوالی های کشک کهنه و کشک رباط سنگی هرات راه اندازی شده که تا به حال ادامه دارد.

دگروال “نظام الدین خنجر” آمر اوپراسیون قوماندانی قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان می گوید پاکسازی کامل ولسوالیهای شمالی هرات از وجود مخالفین دولت هدف عمده این عملیات میباشد.

وی افزود تا کنون دراین عملیات 28 تن از مخالفین مسلح دولت کشته، 20 تن زخمی و شش تن دیگرشان بازداشت شدند.

به گفته ی وی در جریان نبردهای پراکنده ای که سربازان اردوی ملی با طالبان داشتند دو تن از سربازان اردوی ملی کشته و دو تن دیگرشان نیز زخمی شدند.

این مقام بلندرتبه اردوی ملی همچنان گفت اجساد شش تن از مخالفین مسلح دولت در محل نبرد باقی مانده که هویت سه تن شان عرب تشخیص شده است.

به گفته منبع در این عملیات 21 میل سلاح ، 3 تن مهمات انفجاریه، 7 عراده موترسایکل و یک عراده موترسراچه نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

مقامات می گویند بخشی از این دست آورد مربوط به ولسوالی آب کمری ولایت بادغیس می شود.

طالبان تا به حال در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

این عملیات در حالی در ساحات شمالی هرات راه اندازی می گردد که تحرکات طالبان اخیرا در ولسوالیهای کشک کهنه و رباط سنگی هرات افزایش یافته بود.

مقامات می گویند این عملیات در بهتر شدن اوضاع امنیتی این ولسوالیها اثر گذار خواهد بود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA