ads

تظاهرات دوكانداران مكروريان هاي كابل به دليل افزايش كرايه دوكان ها

دكانداران مكروريان هاي كابل در اعتراض به آنچه افزايش كرايه و سپردن دكان‌هاي شان به داوطلبي مجدد عنوان مي كنند، دست به تظاهرات زدند. معترضان روز شنبه با تجمع در برابر ساختمان رياست حفظ و مراقبت مكروريان‌ها، گفتند که آنان توانايي پرداخت كرايه وضع شده را ندارند و گذاشتن دكانهاي شان به دواطلبي مجدد نيز غيرقانوني است.

نویسنده: The Killid Group
19 ثور 1394
تظاهرات دوكانداران مكروريان هاي كابل به دليل افزايش كرايه دوكان ها

دكانداران مكروريان هاي كابل در اعتراض به آنچه افزايش كرايه و سپردن دكان‌هاي شان به داوطلبي مجدد عنوان مي كنند، دست به تظاهرات زدند.
معترضان روز شنبه با تجمع در برابر ساختمان رياست حفظ و مراقبت مكروريان‌ها، گفتند که آنان توانايي پرداخت كرايه وضع شده را ندارند و گذاشتن دكانهاي شان به دواطلبي مجدد نيز غيرقانوني است.
پس از آن كه رياست حفظ و مراقبت مكروريان ها، دكانهاي اين منطقه را به داوطلبي گذاشت، دكانداران فعلي ساحه مكروريان‌ها روز شنبه دست به تظاهرات زدند.
آنان اعلام مجدد داوطلبي را غيرقانوني دانسته، مي گويند كه ستره محكمه در زمان حكومت قبلي با صدور مصوبه‌اي دستور داد تا دكاكين مكروريان ها به دواطلبي مجدد گذاشته نشود.
در همين حال، انجنير شفيع الله قيصاري، رئيس حفظ و مراقبت مكروريان هاي كابل مي گويد كه دكانداران كرايه وضع شده را نپذيرفته، از همين رو، شوراي وزيران فيصله كرده كه اين دكاكين مجددا به داوطلبي گذاشته شود، لذا اين رياست مكلف به اجراي فيصله شوراي وزيران است.
دكان‌هاي مكروريان‌هاي كابل مالكيت شاروالي كابل است كه در سال 1374 براي افراد به كرايه داده شد، اما چند سال پيش دولت تصميم گرفت تا اين دكاكين دوباره به داوطلبي گذاشته شود.
اين تصميم دولت با مخالفت دكانداران رو به رو شد، سر انجام در آن زمان تصميم گرفته شد تا كرايه دكاكين افزايش يابد، ولي با آن هم دكانداران با گذشت دو سال از افزايش كرايه، توافق نكردند كه مبلغ افزوده شده را بپردازند، با اين حال، دكانداران رئيس حفظ و مراقبت‌ مكروريان ها را به تلاش براي ايجاد زمينه فساد متهم مي كنند و خواستار بركناري او هستند.
اما رئيس حفظ و مراقبت مكروريان های كابل، ادعاي دكانداران را رد كرده، مي گويد كه خواست هاي آنان به جا نيست، زيرا دكانداران از دو سال به اين سو حاضر به پرداخت كرايه تعيين شده نشدند.
دكانداران معترض هشدار مي دهند، در صورتي كه دولت به خواست هاي آنان رسيدگي نكند، به تظاهرات خويش ادامه مي دهند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA