ads

تردید امریکا در باره‎ی موفقیت پروسه صلح

هيچ فرد نمی فهمد که روند گفت‎وگو هاي صلح در قطر  به چه شکل جریان دارد و این اطمینان نيز وجود ندارد که در پایان این پروسه، خشونت از بین برود و صلح بر قرار شود.  

نویسنده: The Killid Group
8 سرطان 1392
تردید امریکا در باره‎ی موفقیت پروسه صلح

 

هيچ فرد نمی فهمد که روند گفت‎وگو هاي صلح در قطر  به چه شکل جریان دارد و این اطمینان نيز وجود ندارد که در پایان این پروسه خشونت از بین برود و صلح بر قرار شود.

 

جيمز دوبينر نماينده‎ی يژه ي امريكا براي افغانستان و پاكستان با بيان اين مطلب، مي‎گويند: كه تا کنون با مقام‎های ارشد هندوستان دیدار نکرده و نمی‎تواند دیدگاه این کشور را در این زمینه بیان کند.

 

دوبنز با بيان اين كه هندوستان در افغانستان نقش مهمی دارد و وی به همین خاطر به دهلی سفر کرده تا با مقامات هندی در باره‎ی افغانستان گفت‎وگو کند، افزود كه برای امریکا بسیار مهم است كه از نظر و دیدگاه هندوستان  در این زمینه آگاه شود.

دوبنز اظهار امیدواری کرده است که بهتر شدن روابط پاکستان وهندوستان بر وضعیت افغانستان تاثیر مثبت خواهد داشت. نماینده ويژه ي امریکا برای افغانستان و پاکستان این موضوع را روز پنج شنبه هنگام سفر به دهلی جدید و دیدار با “رانجن متای” معین وزارت خارجه هند بيان كرد، دوبينز كه سفر خود را به آسیا؛ از قطر آغاز کرد.

پس از آن به کابل و اسلام آباد نیز سفر کرده و با مقام‎های افغانستانی و پاکستانی ديدار کر. وی پس آن  به هند سفر کرد و در دهلی به خبرنگاران گفت که بهبود روابط پاکستان و هندوستان به گونه‎ي مستقیم تاثیر مثبت بر رویدادهای جاری در افغانستان دارد.

وی با اشاره به اهمیت بهبود روابط  هند و پاکستان تصریح کرده است که در جریان دو هفته گذشته دوبار با “نواز شریف” دیدار کرده است.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA