ads

تداوم شکار حیوانات و پرندگان در هرات

مسوولان اداره حفاظت از محیط زیست هرات از شکار حیوانات وحشی و پرندگان در ولسوالی های ناامن هرات ابراز نگرانی میکنند. آهوی معمولی، خوک، گوسفند نقشی، خرگوش خاکی و گرگ از حیواناتی هستند که در ولسوالی‎های غوریان، کهسان، کشک رباط سنگی و زنده جان هرات شکار می‎شوند. نصیراحمد فضلی، رییس اداره حفاظت محیط زیست هرات، به کلید گفت که برخی از این حیوانات، پس از شکار، توسط بعضی از تاجران و باشندگان این ولسوالی‎ها به بیرون از کشور قاچاق می‎شوند. به گفته فضلی، شکار این حیوانات باعث شده تا نسل این حیوانات در هرات رو به انقراض بگذارد.

نویسنده: The Killid Group
26 سرطان 1395
تداوم شکار حیوانات و پرندگان در هرات

مسوولان اداره حفاظت از محیط زیست هرات از شکار حیوانات وحشی و پرندگان در ولسوالی های ناامن هرات ابراز نگرانی میکنند. آهوی معمولی، خوک، گوسفند نقشی، خرگوش خاکی و گرگ از حیواناتی هستند که در ولسوالی‎های غوریان، کهسان، کشک رباط سنگی و زنده جان هرات شکار می‎شوند. نصیراحمد فضلی، رییس اداره حفاظت محیط زیست هرات، به کلید گفت که برخی از این حیوانات، پس از شکار، توسط بعضی از تاجران و باشندگان این ولسوالی‎ها به بیرون از کشور قاچاق می‎شوند. به گفته فضلی، شکار این حیوانات باعث شده تا نسل این حیوانات در هرات رو به انقراض بگذارد. مسوولان اداره حفاظت از محیط زیست هرات از شکار حیوانات وحشی و پرندگان در ولسوالی های ناامن هرات ابراز نگرانی میکنند. آهوی معمولی، خوک، گوسفند نقشی، خرگوش خاکی و گرگ از حیواناتی هستند که در ولسوالی‎های غوریان، کهسان، کشک رباط سنگی و زنده جان هرات شکار می‎شوند. نصیراحمد فضلی، رییس اداره حفاظت محیط زیست هرات، به کلید گفت که برخی از این حیوانات، پس از شکار، توسط بعضی از تاجران و باشندگان این ولسوالی‎ها به بیرون از کشور قاچاق می‎شوند. به گفته فضلی، شکار این حیوانات باعث شده تا نسل این حیوانات در هرات رو به انقراض بگذارد.
همزمان با انقراض نسل حیوانات کمیاب در هرات، قطع نباتات طبی در ولسوالی‎های ادرسکن و شیندند و شکار پرندگان نیز به نگرانی های اداره محیط زیست در هرات افزوده است. نصیراحمد فضلی، رییس اداره محیط زیست هرات، در ادامه افزود که کلنگ سفید، سارمینا و میش مرغ توسط بعضی از افراد، شکار و سپس به ایران قاچاق می‎شوند. فضلی علاوه کرد که عدم آگاهی مردم از اهمیت نسل این پرندگان و حیوانات، نسل آن‎ها را به سمت انقراض کشیده است.
از طــرف دیگــر، رییــس اداره حفـاظت از محـیط زیست، از شیرین بویه (شیرین بیان) به عنوان یک نبات کم‎یاب در هرات یاد می‎کند که از سوی باشندگان این ولایت قطع میشود.
شکار و قاچاق پرندگان و حیوانات کم‎یاب در هرات، موضوع تازه‎ای نیست. تاجران عرب، سال‎ها می‎شود که مینا، عقاب و بعضی از پرندگان کم‎یاب را با سفر به ولایت‎های غربی کشور شکار و با خود می‎برند.
وکیل احمد بارک، کارشناس امور محیط زیست در ولایت هرات، میگوید شکار پرندگان توسط عرب‎ها باعث شده که والی هرات، شکار پرندگان و حیونات در این ولایت را ممنوع اعلام کند. وی افزود که هم اکنون هیچ کسی اجازه انتقال پرنده، آهو و برخی از حیوانات دیگر را از ولسوالی‎ها به داخل شهر هرات ندارد. به گفته بارک، حیوانات و پرندگان معمولاً در ساحاتی شکار میشوند که نیروهای امنیتی در آن حضور کم‎رنگ دارند.
هرچند شکار پرندگان و حیوانات در زمان حکومت حامد کرزی رییس جمهور پیشن کشور، ممنوع اعلام شد، با آن هم گزارش‎های ریاست حفاظت از محیط زیست هرات نشان می‎دهد که رقم قابل توجهی از حیوانات و پرندگان از سوی برخی افراد شکار و به به بیرون از کشور از جمله ایران قاچاق می‎شوند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA