ads

تا یک ماه دیگر نشست سه جانبه میان کابل، واشنگتن و دهلی‌نو برگزار خواهد شد

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا، دیروز پس از گفتگو های استراتیژیک با مقام‌های هندی در دهلی نو، اعلام کرد که واشنگتن در ماه آینده میلادی گفتگو های سه جانیه میان افغانستان، هند و امریکا را در نشست سازمان ملل برگزار خواهد کرد

نویسنده: zekria
10 سنبله 1395
تا یک ماه دیگر نشست سه جانبه میان کابل، واشنگتن و دهلی‌نو برگزار خواهد شد

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا، دیروز پس از گفتگو های استراتیژیک با مقام‌های هندی در دهلی نو، اعلام کرد که واشنگتن در ماه آینده میلادی گفتگو های سه جانیه میان افغانستان، هند و امریکا را در نشست سازمان ملل برگزار خواهد کرد.
کری، هر چند در مورد آجندای این نشست و موضوعات که قرار است در آن به رایزنی گذاشته شود، جزییات نداد؛ اما ظاهراً در این نشست، مبارزه علیه تروریزم، تامین صلح و ثبات دایمی در افغانستان و منطقه، تجهیز نیروهای امنیتی افغان، گسترش روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان کابل و دهلی نو، محور گفتگو های مقام‌های افغانستان، امریکا و هند را تشکیل خواهد داد.
با این حال، وزیر خارجه امریکا که در یک سفر سه روزه به هند رفته است، دیروز در این کشور گفت: نمی‌‍تواند میان تروریست‌ها تفکیک قایل شود و به همین دلیل تروریزم خوب و بد وجود ندارد.
او، تاکید کرد که ترور، ترور است و مهم نیست که از کجا وارد می‌شود و یا چه کسانی آن را انجام می‌دهند.
این مقام ارشد امریکایی، از پاکستان خواست که با سایر کشور ها در امر مبارزه علیه تروریزم همکاری کند.
هم‌زمان با این، جان کری افزود که بدلیل برگزاری نشست سه جانبه میان افغانستان، امریکا و هند، پاکستان خود را منزوی احساس نکند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA