ads

تایید پیشنهادات کمیتهء بررسی طرح کمیسیون انتخابات

حامد کرزی رئیس جمهور، ىپیشنهادات کمیتهء کاری موظف برای بررسی طرح کمیسیون انتخابات را تایید کرد. در خبرنامهء که روز شنبه از سوی ریاست جمهوری منتشر شده، ضمن اعلام این خبر آمده است که کمیتهء کاری

نویسنده: The Killid Group
19 سرطان 1390
تایید پیشنهادات کمیتهء بررسی طرح کمیسیون انتخابات

حامد کرزی رئیس جمهور، ىپیشنهادات کمیتهء کاری موظف برای بررسی طرح کمیسیون انتخابات را تایید کرد.

در خبرنامهء که روز شنبه از سوی ریاست جمهوری منتشر شده، ضمن اعلام این خبر آمده است که کمیتهء کاری به ریاست پوهاند گل الرحمن قاضی رئیس کمیسیون نظارت برتطبیق قانون اساسی، گزارش کار و پیشنهادات خود را به تاریخ 18 سرطان، به رئیس جمهور ارائه کرده است.

بر اساس این خبر، پس از دریافت نتیجهء این کمیته، پیشنهادات آن، در جلسهء با حضور معاونین ریاست جمهوری،  اعضای کمیسیون نظارت برتطبیق قانون اساسی و اعضای شورای عالی ستره محکمه، مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

رئیس جمهور با تایید این پیشنهادات، برای تطبیق آن حکم صادر کرده است.

این کمیته به تاریخ 16 سرطان از سوی رئیس جمهور کرزی، برای بررسى طرح کميسيون انتخابات موظف شده بود.

این کمیته توظیف شده بود تا در مورد طرح پیشنهادی کمیسیون مستقل انتخابات، به ویژه ماده ششم این طرح، بحث و نتيجه را به رئیس جمهور گزارش کند.

در مادهء ششم این طرح، کمیسیون مستقل انتخابات پیشنهاد کرده بود که ریاست جمهوری، به عنوان رئیس دولت و نظارت کننده از تمامی ادارات دولت، پیشنهاد کمیسیون مستقل انتخابات را ملاحظه کرده  و به آن صحه بگذارد.

در کمیتهء که برای بررسی این پیشنهاد موظف شده بود، ضامن علی بهسودی عضو شورای عالی ستره محکمه، قانونپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه، نصرالله ستانکزی رئیس بورد عدلی و حقوقی ریاست جمهوری و عبدالقادر عدالتخواه عضو کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی عضویت داشتند.

در برخی از رسانه ها گزارش شده است که بر اساس طرح پیشنهادی کمیتهء جدید، موضوع انتخابات به محکمهء استیناف ارجاع خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA