ads

تاکید بر مبارزه همه جانبه با تروریسم

رئیس جمهور کرزی در کنفرانس جهانی مبارزه با تروریسم در تهران، با تصریح بر اینکه مبارزه با تروريسم تنها از طریق نظامي امكان ‌پذير نيست، بر مبارزهء همه جانبه با تروریسم تاکید کرده است.

رئیس جمهور کرزی در کنفرانس جهانی مبارزه با تروریسم در تهران، با تصریح بر اینکه مبارزه با تروريسم تنها از طریق نظامي امكان ‌پذير نيست، بر مبارزهء همه جانبه با تروریسم تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حامد کرزی رئیس جمهور در سخنان خود در کنفرانس جهانی مبارزه با تروریسم گفته است که هيچ كشوري نمي‌تواند از وجود تروریسم نفع ببرد و مبارزه با تروريسم نيز تنها با امکانات نظامي امكان‌پذير نيست، بلكه بايد از همه امکانات براي مبارزه با تروریسم استفاده كنيم.

بر اساس این گزارش، حامد کرزی با اشاره به فعاليت شبكه‌هاي بين‌المللي تروریسم گفته است که اين شبكه‌ها بيش از هرجای دیگر، در منطقهء خاورميانه فعال هستند و شبكه‌هايي مانند القاعده در پوشش ايدئولوژي افراطي از ارزش‌هاي ديني سوء استفاده مي‌كنند.

وی گفته است که اين گروپ ‌های كوچك با انجام فعاليت‌های خرابكارانه به سوء استفاده از نام اسلام می ‌پردازند و كشورهای اسلامی نيز برای مقابله با آنها بايد جديت بيشتری داشته باشند.

حامد کرزی با تاكيد بر اينكه بيشترين قربانی تروریسم افغانستان، عراق و كشورهای اسلامی هستند، گفته است، دين مقدس اسلام، دين صلح، برادری و همزيستی است و كشورهای اسلامی بايد در مبارزه با اين پديده ناپسند متحد شده و با آن مقابله كنند.

وی اظهار اميدواری كرده است که كشورهايی كه عليه تروریسم متعهد هستند به حرف خود عمل كنند، زيرا گسترش تروریسم در جهان موجب ويرانی‌های بسياری شده است.

رئیس جمهور پاکستان نیز در این اجلاس، گفته است که گروه‌های تروريستی وابستگی به هيچ نژاد،‌ قوم و اعتقادی ندارند.

به گفتهء وی، يكي از مهمترين چالش‌های دنيای كنونی تروريسم و افراط ‌گرايی است کشورهای منطقه نیز باید این مانع امنیت را از بین ببرند.

زرداری با محكوم كردن تروریسم و با تاكيد بر اين‌كه پاكستان در مبارزه با تروريسم عزم قاطع دارد، گفته است:” تروریسم هيچ مذهب و اعتقادی را نمی  ‌شناسد و همه را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه پاكستان با تروریسم مبارزه مي‌كند و تا كنون قربانيان زيادي را داده و هزينه‌هاي اقتصادي زيادي را در اين ارتباط پرداخته است، گفته است که ما همه در خط مقدم مبارزه با تروریسم هستيم.

وی همچنین گفته است که مبارزه جهاني با پدیدهء تروریسم نياز به مشاركت كشورها و سازمان‌هاي مختلف دارد و بايد با كمك يكديگر با اين پدیده مبارزه شود و ملت‌ها بايد در مبارزه با تروریسم مصمم باشند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA