ads

تاكيد دنمارك بر گسترش روابط سياسي با افغانستان

وزير امور خارجه دنمارك روز دوشنبه در ديدارهاي جداگانه با حامد كرزي رئيس جمهور  و زلمي رسول وزير امور خارجه ، بر گسترش روابط دنمارك با افغانستان تاكيد كرد.در بيانيه كه از سوي دفتر سخنگوي رياست جمهوري به نشر رسيده، آمده است كه ليني اسپرسن‪ Lene Espersen‬در ديدار با رييس جمهور كرزي در مورد روابط […]

نویسنده: The Killid Group
3 حمل 1389

وزير امور خارجه دنمارك روز دوشنبه در ديدارهاي جداگانه با حامد كرزي رئيس جمهور  و زلمي رسول وزير امور خارجه ، بر گسترش روابط دنمارك با افغانستان تاكيد كرد.

در بيانيه كه از سوي دفتر سخنگوي رياست جمهوري به نشر رسيده، آمده است كه ليني اسپرسن‪ Lene Espersen‬در ديدار با رييس جمهور كرزي در مورد روابط دو جانبه، ادامه كمك ها به بازسازي و توسعه افغانستان، و پروسه مصالحه ملي و اوضاع منطقه گفت وگو كرده است.

به اساس اين اعلاميه، مقام دنماركي بر حمايت كشورش از پروسه مصالحه ملي و ادغام مجدد مخالفين مسلح دولت در جامعه تاكيد كرده و از همكاري در اين زمينه به رييس جمهور اطمينان داده است.  

در اعلاميه همچنين آمده است كه  در اين ملاقات نقش زنان در حيات سياسي افغانستان مورد بحث قرار گرفته و طرفين بر اهميت حضور زنان در فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي تاكيد كردند.

همچنين وزارت خارجه نيز در اعلاميه خبري از ديدار خانم لني اسپرسن با زلمي رسول وزير خارجه كشور  خبر داده است. بر اساس اين اعلاميه وزير خارجه افغانستان در اين ديدار از همكاري و برنامه‌هاي دنمارك در تامين امنيت، مبارزه با تروريزم، نشست آتي صلح در كابل و همكاري‌هاي منطقه‌اي قدرداني كرده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA