ads

بیش از 4 ملیون کودک در سراسر کشور واکسین پولیو خواهند شد

وزارت صحت عامه، اعلام کرد که 4.7 ملیون کودک زیر سن 5 سال را در ولسوالی‌های مختلف کشور که در معرض خطر شیوع بیماری پولیو قرار دارند، واکسین خواهند کرد.

نویسنده: The Killid Group
6 اسد 1395
بیش از 4 ملیون کودک در سراسر کشور واکسین پولیو خواهند شد

وزارت صحت عامه، اعلام کرد که 4.7 ملیون کودک زیر سن 5 سال را در ولسوالی‌های مختلف کشور که در معرض خطر شیوع بیماری پولیو قرار دارند، واکسین خواهند کرد. وزارت صحت عامه، اعلام کرد که 4.7 ملیون کودک زیر سن 5 سال را در ولسوالی‌های مختلف کشور که در معرض خطر شیوع بیماری پولیو قرار دارند، واکسین خواهند کرد.
فیروزالدین فیروز، وزیر این وزارت، می‌گوید: “خانواده‌ها باید توجه کنند که واکسین کاملا بدون ضرر بوده است و تنها راه جلوگیری از شیوع بیماری فلج کودکان می‌باشد.”
به گفته‌ای فیروز، نخستین کمپاین اجرای طرح واکسیناسیون فلج کودکان از تاریخ 4 الی 8 اسد برگزار و دوره دوم در هفته بعد، از تاریخ 11 الی15 همین ماه برگزار خواهد شد.
وی، می‌‎افزاید: “هدف از اجرای تطبیق کمپاین‌های واکسین در کشور این است که هیچ کودکی به بیماری فلج مبتلا نشود و بتوانند که افغانستان را نیز کشوری عاری از این بیماری اعلام کنند.
وی، ضمن تاکید براین‌که واکسین فلج کودکان حلال بوده و در جوامع اسلامی در سراسر جهان مورد تأیید است، افزود: “عالمان دین در مناطق شان باید به هدف تطبیق این کمپاین کارمندان صحی این وزارت را همکاری کنند.
این در حالیست که داکتران در کشور می‌گویند: در ماه‌های گرم تابستان، ویروس «پولیو» بسیار فعال و خطرناک است که کودکان افغانستان را با خطر فلج شدن و یا مرگ مواجه می‌سازد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA