ads

بیش از 300 میلیون افغانی از وزارت مالیه دزدی شده است

مقام‌ها در وزارت مالیه کشور می‌گویند که بیش از 328 میلیون و 500 هزار افغانی از حساب‌های این وزارت به سرقت رفته است. عبدالقادر جیلانی؛ سخن‌گوی وزارت مالیه ضمن تایید این روی‌داد، گفت که ۲ تن از کارمندان این وزارت به اتهام دست داشتن در این دزدی کلان شناسایی و به لوی ثارنوالی افغانستان معرفی شده است.

نویسنده: The Killid Group
15 عقرب 1392

مقام‌ها در وزارت مالیه کشور می‌گویند که بیش از 328 میلیون و 500 هزار افغانی از حساب‌های این وزارت به سرقت رفته است.

عبدالقادر جیلانی؛ سخن‌گوی وزارت مالیه ضمن تایید این روی‌داد، گفت که ۲ تن از کارمندان این وزارت به اتهام دست داشتن در این دزدی کلان شناسایی و به لوی حارنوالی معرفی شده اند.

به اساس گزارش‌ها، ۶۱ میلیون افغانی از سوی یکی از کارمندان وزارت مالیه با استفاده از ۳۸ چک بانکی جعلی به یکی از ولایت‌های کشور منتقل شده است.

گفته شده که خزانه دار ولایت بلخ که ۶۱ میلیون افغانی را با استفاده از چک‌های جعلی به یکی از ولایت‌های افغانستان انتقال داده است این فرد اما  به دلیل حمایت مقام‌های بلند پایه دولتی تاکنون بازداشت نشده است.

پس از اختلاس و دزدی‌های کلان و سازماندهی شده در کابلبانک و عزیزی بانک، گفته شده که وزارت مالیه در سرقت پول، مقام سوم را گرفته است.

گفتنی‌ست، چندی پیش، کارمند عزیزی بانک بیش از یک میلیون دالر را از حساب‌های این بانک به خارج از کشور منتقل کرد و خودش نیز از افغانستان فرار کرد.

اختلاس و دزدی در نهادهای دولتی افغانستان امر تازه‌یی نیست، پیش از این کابلبانک؛ از بزرگ‌ترین بانک‌های افغانستان به دلیل اختلاس و برداشت غیر قانونی پول ورشکست شده بود.

در بسیاری از نهادهای حکومتی شفافیت وجود ندارد و گمانه‌ها بر این است که هر سال میلیون‌ها افغانی از عوایید گمرکات دزدی می‌شوند.

در جریان دوازده سال گذشته، نهادهای مبارزه با فساد اداری، در امر نظارت بر کارکرد حکومت ناکام مانده و به نظر می‌ر سد که خود این نهادها پس از چندی به فساد آلوده شده و با گرفتن رشوت بر دوسیه‌های مالی نهادهای حکومتی مهر تایید می‌زنند.

 

.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA