ads

بیش از 200 میل اسلحه طی سال جاری در هرات جمع آوری شده است

نیروهای امنیتی طی سال جاری خورشیدی بیش از 200 میل سلاح های مختلف‌النوع را جمع آوری و به پروسه دایاک سپرده‌اند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
10 اسد 1398
بیش از 200 میل اسلحه طی سال جاری در هرات جمع آوری شده است

نیروهای امنیتی طی سال جاری خورشیدی بیش از 200 میل سلاح های مختلف‌النوع را جمع آوری و به پروسه دایاک سپرده‌اند.

غلام محبوب عثمانی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هرات می‌گوید که این سلاح‌‌ها طی چهار ماه اول سال روان خورشیدی از رویدادهای تروریستی و جرایم جنایی بدست پولیس افتاده است.

آقای عثمانی می افزاید:«سلاح های جمع‌آوری شده شامل 29 میل کلاشینکوف، 141 میل تفنگچه و 36 میل اسلحه مختلف‌النوع دیگر می‌‌باشند.»

آمر امنیت هرات هنگام سپردن این سلاح‌ها به پروسه دایاک بیان داشت که با جمع آوری سلاح از نزد افراد غیرمسئول اوضاع امنیتی بهبود خواهد یافت.

آمر امنیت هرات هم چنان اضافه می‌کند که براساس تطبیق برنامه های امنیتی در سال روان نسبت به سال قبل از نزد افراد غیرمسئول بیشتر سلاح جمع آوری شده است.

به گفته او، سال قبل در مجموع پولیس هرات 349 میل سلاح را به روند دایاک سپرده بود.

با این‌حال برخی از اعضای شورای ولایتی و شهروندان هرات پروسه دایاک را یک روند ناکام میدانند.

غلام حبیب هاشمی، عضو شورای ولایتی هرات می‌گوید: «سلاح‌های که از سطح شهر جمع آوری می شود به پروسه دایاک سپرده می شود؛ اما بعد از آن برای افراد غیر مسوول به فروش می‌رسد.»

آقای هاشمی تاکید دارد که برخی از افراد غیر مسئول انواع سلاح ها را به آسانی بدست می‌آورند و برای انجام واقعات سرقت و قتل نیز استفاده می‌کنند.

مسئولان پروسه جمع آوری سلاح (دایاک ) در غرب کشور از فروش سلاح سخنی نمی‌زنند؛ اما از تمام ارگان‌های امنیتی در این حوزه می‌خواهند تا در قسمت جمع آوری سلاح از نزد افراد مسلح غیرمسئول این اداره را همکاری نمایند.

حسام‌الدین مسئول پروسه دایاک حوزه‌غرب می‌گوید که در سال روان حدود صدها میل سلاح‌های مختلف‌النوع از ولایت هرات جمع آوری و به دایاک تحویل داده شده است.

وی همچنان برای ادامه روند جمع آوری سلاح از نزد افراد غیرمسئول تاکید می‌ورزد.

براساس معلومات مسئولان پروسه دایاک از سال 1390 خورشیدی تاکنون بیش از سه هزار میل سلاح مختلف‌النوع به پروسه‌های “دی دی آر” و “دایاک” تحویل داده شده که از این رقم 585 میل سلاح فرسوده بوده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA