ads

با گل،آرامش و نشاط را تجربه کنید

كارشناسان محیط زیست می‎گویند گل، سازگارترین موجود زنده در طبیعت می‎باشد كه هیچ موجودی با آن دشمنی ندارد. به گفته آنان، گل یکی از عناصر لاینفک زندگی بشر است، زیرا گل و گیاه در واقع به عنوان فلتر هوا نقش اساسی را در زندگی ایفا می‎‏کند. همچنان گیاهان نه تنها پوشش خوبی برای زمین به شمار رفته بلكه فلتر مناسب برای تهویه هوای خانه نیز به حساب می‎آید.

نویسنده: The Killid Group
29 سرطان 1395
با گل،آرامش و نشاط را تجربه کنید

كارشناسان محیط زیست می‎گویند گل، سازگارترین موجود زنده در طبیعت می‎باشد كه هیچ موجودی با آن دشمنی ندارد. به گفته آنان، گل یکی از عناصر لاینفک زندگی بشر است، زیرا گل و گیاه در واقع به عنوان فلتر هوا نقش اساسی را در زندگی ایفا می‎‏کند. همچنان گیاهان نه تنها پوشش خوبی برای زمین به شمار رفته بلكه فلتر مناسب برای تهویه هوای خانه نیز به حساب می‎آید.

كارشناسان محیط زیست می‎گویندگل، سازگارترین موجود زنده در طبیعت می‎باشد كه هیچ موجودی با آن دشمنی ندارد. به گفته آنان، گل یکی از عناصر لاینفک زندگی بشر است، زیرا گل و گیاه در واقع به عنوان فلتر هوا نقش اساسی را در زندگی ایفا می‎‏کند. همچنان گیاهان نه تنها پوشش خوبی برای زمین به شمار رفته بلكه فلتر مناسب برای تهویه هوای خانه نیز به حساب می‎آید.
محمدكاظم همایون، رییس پلان اداره محیط زیست، در این زمینه می‎گوید: «کار گیاهان در واقع فلتر طبیعی هوا است و در تهویه هوای خانه‎ها، تولید اكسیجن و دور کردن آلودگی هوای خانه نقش مؤثری دارد. از سوی دیگر، گل‎ها، رطوبت خانه‎ها را جذب و هوا را تصفیه می‎کند.»
به باور این كارشناس محیط زیست، گل‎ها و گیاهان خانگی سبب دفع بعضی سموم‎های خطرناک موجود در خانه‎ها شده كه به دلیل استفاده از گاز، جهت پخت و پر، و استفاده از وسایل نفتی، چوب و دیگر مواد به میان می‎آید. به عقیده وی، گازهای تولید شده در اثر پخت و پز و یا سایر آلاینده‎ها در محیط خانه، سبب سردردی و ریزش می‎شود كه با داشتن یک بوته گل در هر اتاق می‎توان از آن جلوگیری كرد.

گل آرامش‎بخش است
از آن جــا كـــه داشـتـن گـــل و فـضــای سـبــز و آشتی با طبیعت سبب آرمش روح آدمی می‎گردد، كارشناسان بدین باور اند كه كاشتن گل و گیاهان سبز، گرفتن و دادن هدایایی از جنس گل می‎تواند بیشتر از هر چیزی سبب آرامش انسان شود. به گفته كاظم همایون، تحقیقات نشان داده که خریدن گل و كاشتن آن و همچنان نگاه كردن به گل سبب خوشی و آرامش در انسان شده و غم و اندوه درونی او را کاهش داده و وی را به حالت طبیعی باز می‎گرداند، زیرا هر بار نگاه کردن به گل، عاملى براى ایجاد یک اتصال عصبى مثبت در مغز می‎شود. وی پیشنهاد می‎كند در محیطی كه زندگی می‎كنید گل و گیاهان سبز بكارید و با گذاشتن یک گلدان در خانه‎، طراوت را به خود و خانوادۀ تان هدیه دهید.

اهمیت اقتصادی گل
با تمام مزیت‎هایی كه در بالا از آن یادآوری شد، گل یكی از منابع خوب اقتصادی در جهان می‎باشد، طوری كه هالند سالانه ملیون‎ها دالر از تجارت گل تازه به دست می‎آورد و گل یكی از منابع مهم عایداتی این كشور به حساب می‎آید. از سوی دیگر، كارشناسان معتقد هستند كه وقتی شما برای زیبایی خانه تان گل و گلدان می‎خرید، بر علاوه این كه زیبایی و طراوت را به خانه تان می‎آورید، یک نوع معامله اقتصادی نیز انجام می‎دهید و به این ترتیب در متحریک نگه داشتن چرخه اقتصاد، نقش بازی می‎کنید. كار شناسان پیشنهاد می‎كنند با پرورش دادن گل‎های زیبا می‎توان آن‎ها را به خارج از كشور صادر كرد و با این کار چرخه اقتصاد افغانستان را به حركت درآورد و زمینه اشتغال را برای آن عده از افرادی كه در جستجوی شغل هستند، فراهم کرد. این در حالی است كه اخیراً شماری از افغان‎ها به حرفه گل‎کاری روی آورده و از کاشت و فروش آن بر علاوه این كه یک منبع عایداتی برای خود و خانواده‎های شان ایجاد کرده‎اند، زمینه اشتغال را برای شمار دیگری نیز مهیا ساخته‎‏اند. میرزاخان كه در دارالامان کابل زندگی می‎كند و یگ گل‎خانه بزرگ دارد، می‎گوید: «گل‎فروشی در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت كار، عواید قناعت‎بخش دارد.» وی، كار در گل‎خانه را نه یک نوع شغل بلكه یک نوع تفریح تلقی نموده و می‎افزاید که كار با گل‎ها به مثابه گشت و گذار در یک پارک می‎باشد.
خلاصه با قرار دادن یک گلدان یا گیاه زینتی در منزل می‎توانید برای همیشه هوای اتاق تان را مرطوب نگه دارید و گرد، غبار و آلودگی محیط خانه را تا حد زیادی كاهش دهید و سلامت روانی تان را تضمین نمایید.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA