ads

بانک جهانی، 255 میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند

وزارت مالیه کشور، امروز یکشنبه در اطلاعیه‌یی از کمک 255 میلیون دالری بانک جهانی برای توسعه و ایجاد چهار طرح زیربنایی در کشور خبر داد. در اطلاعیه وزارت مالیه آمده است: 40 میلیون دالر از این کمک ها در بخش های انتقال برق از کشورهای آسیای مرکزی به آسیای جنوبی و 15 میلیون دالر نیز برای آموزش حرفه یی و ایجاد اشتغال در افغانستان اختصاص یافته است.

نویسنده: The Killid Group
24 حمل 1393
بانک جهانی، 255 میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند

وزارت مالیه کشور، امروز یکشنبه در اطلاعیه‌یی از کمک 255 میلیون دالری بانک جهانی برای توسعه و ایجاد چهار طرح زیربنایی در کشور خبر داد.

 

در اطلاعیه وزارت مالیه آمده است: 40 میلیون دالر از این کمک ها در بخش های انتقال برق از کشورهای آسیای مرکزی به آسیای جنوبی و 15 میلیون دالر نیز برای آموزش حرفه یی و ایجاد اشتغال در افغانستان اختصاص یافته است.

همچنین، بانک جهانی 110 میلیون دالر برای توسعه شهرداری کابل و 90 میلیون و 500 هزار دالر برای توسعه ترانسپورت شهری در افغانستان اختصاص داده است.

قرارداد اعطای کمک بانک جهانی را عمر زخیلوال؛ وزیر مالیه افغانستان و “فلیپ لی هوریو” معاون بانک جهانی در امریکا امضا کرد.

گفتنی ست، نشست  صندوق بین المللی پول و بانک جهانی هر سال وزرای مالیه کشورها، روسای بانک های مرکزی، توسعه‌یی و مدیران اجرایی بخش‌های خصوصی را گرد هم می آورد تا روی موضوعات و نگرانی های جهانی از جمله کاهش فقر، توسعه اقتصادی و تاثیر کمک های خارجی گفت و گو شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA