ads

باشندگان ولایت هرات حمایت شان را از نیروهای امنیتی اعلام کردند

شماری از فعالان مدنی و باشندگان هرات صبح روز یکشنبه، با تجمع در مقابل دروازه مقام ولایت هرات، حمایت خویش را از نیروهای امنیتی، اعلام کردند.

نویسنده: Jamshid Mujadedi
21 میزان 1398
باشندگان ولایت هرات حمایت شان را از نیروهای امنیتی اعلام کردند

شماری از فعالان مدنی و باشندگان هرات صبح روز یکشنبه، با تجمع در مقابل دروازه مقام ولایت هرات، حمایت خویش را از نیروهای امنیتی، اعلام کردند.
آنان، برخی وکلای پارلمان را به زورگویی و قانون شکنی متهم نموده می گویند وکلا که قانون گذار هستند نباید قانون شکن باشند.
باشندگان هرات می‌گویند، با تمام توان در کنار نیروهای امنیتی خود ایستاده هستند و در هر گوشه¬ از کشور که نیروهای امنیتی در مقابل زورگویان ایستاده گی کنند؛ در کنارشان هستند.
در همین حال، مسعود مسلم، از فعالان مدنی در ولایت هرات می گوید:” در حالی وکلای پارلمان برای اعاده حقوق شخصی خویش در شب جلسه اضطراری تشکیل میدهند که هزاران زخم ناسور بر پیکر زخمی این کشور وارد است.”
به گفته وی، هم اکنون ده ها مسوده به دلیل تکمیل نشدن نصاب مجلس مانده است اما دیده میشود که اعضای ولسی جرگه منافع شخصی خویش را بر منافع ملت ترجیع می دهند.
از سوی هم محمد رضا خوشک وطن¬دوست، نماینده مردم هرات در پارلمان در صحبت با کلید گفت:” تنش میان نیروهای امنیتی و برخی وکلای پارلمان به دلیل مشخص نبودن لباس محافظان و نداشتن نمبر پلیت در موترشان آغاز گردید.”
او گفت با آنکه آنان در شروع دور جدید ولسی جرگه، از وزارت داخله در مورد تعیین نوعیت یونیفرم نگهبانان و نمبر پلیت درخواست کرده بودند اما تا اکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
جمعه شب گذشته، نیروهای امنیتی و محافظان برخی نمایندگان مردم در پارلمان، در یک محل تلاشی در نزدیک گمرک کابل با هم برخورد کردند که در واکنش به آن، ولسی جرگه جلسه اضطراری برگزار نموده و خواستار برکناری خوشحال سادات، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله از این سمت شد.
با این حال، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله اطمینان می‌دهد که قضیه برخورد میان نیروهای امنیتی و محافظان برخی وکلای پارلمان، به گونه جدی و عادلانه بررسی می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA