ads

بازماندن 17 هزار کودک در ننگرهار و کنر از گرفتن واکسین پولیو

مسوولان صحی در ولایت ننگرهار می‌گویند که به دلیل ناامنی، 8 هزار کودک در پنج ولسوالی این ولایت از گرفتن واکسین پولیو محروم هستند.

نویسنده: abdali
27 قوس 1396
بازماندن 17 هزار کودک در ننگرهار و کنر از گرفتن واکسین پولیو

مسوولان صحی در شرق کشور می‌گویند که به دلیل ناامنی، 17 هزار کودک زیر پنج سال به دلیل ناامنی و مشکلات اجتماعی در ولایت های ننگرهار و کنر از گرفتن واکسین پولیو باز می‌مانند.

نجیب الله کامه‌وال، رئیس صحت عامه ننگرهار در مراسم آغاز کمپاین واکسین پولیو گفت که در کمپاین سه روزه، 1.1 میلیون کودک در شرق کشور توسط 7 هزار واکسیناتور، واکسین خواهند شد.

آقای کامه‌‎وال افزود که تنها در ننگرهار 8 هزار کودک زیر پنج سال در پنج ولسوالی این ولایت از گرفتن واکسین بی‌‎بهره می‌مانند، اما بااین هم، قرار است 750 هزار کودک زیر پنج سال در این ولایت واکسین شوند. 

به گفته او، در ولایت کنر نیز حدود 9 هزار کودک زیر پنج سال به دلایل مختلف از گرفتن واکسین پولیو بی بهره می‌مانند.

بر اساس معلومات کمپایین ملی بر ضد پولیو، دوازده رویداد این بیماری در افغانستان تائید شده که پنج واقعه آن در کندهار، سه در ننگرهار، دو در هلمند و یک، یک واقعه در کندز و زابل بوده‎است.

سازمان صحی جهان در سال ۱۹۸۸ میلادی اعلان کرد که بیماری پولیو ۹۹ درصد در سطح جهان از بین رفته‎است. این در حالیست قبل از آن در ۱۲۵ کشور جهان ۳۵۰ هزار مورد این بیماری گزارش داده شده بود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA